جستجو
رویداد ایران > رویداد > علمی > ( تصاویر) رنو آر17 ؛ بازگشتی شکوهمند از کمپانی فرانسوی با اورا ایتو

( تصاویر) رنو آر17 ؛ بازگشتی شکوهمند از کمپانی فرانسوی با اورا ایتو

رنو برای طراحی یک آر17 رترو و تضمین موفقیت خود سراغ یکی از بهترین ها یعنی استودیو طراحی اورا ایتو رفته است. این برند شاخص در دنیای دیزاین و طراحی سلطان ارائه ترکیب هایی است که عناصر ارگانیک، فناورانه و آینده نگر را یکجا جمع کرده اند.

پس از معرفی هیوندای ان ویژن 74 با طراحی متفاوت و خاص خود، اکنون یک رنو جدید با نام آر17 از راه رسیده است(رنو 17 که بین طرفداران این برند رنو آر17 گفته می شود). نکته جالب و مشترک در این محصولات به سفر در زمان آن ها مربوط می شود!

هیوندای ان ویژن 74 که بازگشتی به طراحی مفهومی خودرو هیوندای پونی کوپه مدل 1974 است که توسط جورجتو جوجارو مرد افسانه ای ایتالیائی ها طراحی شده بود و اکنون با سفر در زمان به روزگار ما آمده است.

در رابطه با آر17 شرایط مشابهی را شاهد هستیم زیرا این محصول نیز از طراحی رترو بهره می برد و براساس اطلاعات منتشره توسط رنو، بازگشتی به طراحی کلاسیک و زوایای محبوب دنیای خودرو در دهه 70 میلادی است.

اگر هم دقت کنید هر دو خودرو شباهت های زیادی به یکدیگر دارند که البته زوایا در هیوندای ان ویژن 74 خشن تر و در رنو آر17 رویکرد ملایم تری دارند.

جالب است که بدانید عدد 17 از کدهای سابقه دار در تاریخ کمپانی رنو محسوب می شود زیرا رنو 15 و رنو 17  از سال 1971 تا 1979 روی خط تولید قرار داشتند.

تولید رنو 17 در مقایسه با 15 بسیار کمتر بود زیرا در فاصله سال های تولید که اشاره شد حدود 95 هزار دستگاه رنو 17 در مقابل 210 هزار رنو 15 تولید شد.

حالا رنو پس از تولد دوباره کدهای 4 و 5 ظاهرا به دنبال احیای عدد 17 است.

رنو برای طراحی یک محصول رترو و تضمین موفقیت خود سراغ یکی از بهترین ها یعنی استودیو طراحی اورا ایتو رفته است. این برند شاخص در دنیای دیزاین و طراحی سلطان ارائه ترکیب هایی است که عناصر ارگانیک، فناورانه و آینده نگر را یکجا جمع کرده اند.

اگر حدودا بیش از 40 سال داشته باشید، احتمالا یکی از گوشی های مطرح دوران خود که در بازار ایران نیز حضور داشت با نام ساژم اکس8 را به خاطر می آورید، آن گوشی را هم اورا ایتو طراحی کرده بود و حقیقتا در مقایسه با دیگر محصولات روز سال 2004 یک دنیای متفاوت را ارائه می داد.

اکنون حضور نام اورا ایتو در یک پروژه خودروئی قطعا سطح انتظارات مخاطب را به شدت بالا می برد. استفاده از پنل های کربن، هدلایت های خاص ال ئی دی، سادگی تمامی اجزای بدنه و سایر جزئیات با هوشمندی تمام مدنظر طراحان قرار داشته است.

رنو 17 اور ایتو

منبع: عصر ایران

منبع: faradeed-204910

برچسب ها
نسخه اصل مطلب