جستجو
رویداد ایران > رویداد > علمی > (تصاویر) رنو آر ۱۷؛ بازگشتی شکوهمند از کمپانی فرانسوی

(تصاویر) رنو آر ۱۷؛ بازگشتی شکوهمند از کمپانی فرانسوی

تولید رنو ۱۷ در مقایسه با ۱۵ بسیار کمتر بود، زیرا در فاصله سال‌های تولید که اشاره شد حدود ۹۵ هزار دستگاه رنو ۱۷ در مقابل ۲۱۰ هزار رنو ۱۵ تولید شد.

رنو برای طراحی یک آر ۱۷ رترو و تضمین موفقیت خود سراغ یکی از بهترین‌ها یعنی استودیو طراحی اورا ایتو رفته است. این برند شاخص در دنیای دیزاین و طراحی سلطان ارائه ترکیب‌هایی است که عناصر ارگانیک، فناورانه و آینده نگر را یکجا جمع کرده اند.

به گزارش عصرایران، پس از معرفی هیوندای ان ویژن ۷۴ با طراحی متفاوت و خاص خود، اکنون یک رنو جدید با نام آر ۱۷ از راه رسیده است (رنو ۱۷ که بین طرفداران این برند رنو آر ۱۷ گفته می‌شود). نکته جالب و مشترک در این محصولات به سفر در زمان آن‌ها مربوط می‌شود!

هیوندای ان ویژن ۷۴ که بازگشتی به طراحی مفهومی خودرو هیوندای پونی کوپه مدل ۱۹۷۴ است که توسط جورجتو جوجارو مرد افسانه‌ای ایتالیائی‌ها طراحی شده بود و اکنون با سفر در زمان به روزگار ما آمده است.

در رابطه با آر ۱۷ شرایط مشابهی را شاهد هستیم، زیرا این محصول نیز از طراحی رترو بهره می‌برد و براساس اطلاعات منتشره توسط رنو، بازگشتی به طراحی کلاسیک و زوایای محبوب دنیای خودرو در دهه ۷۰ میلادی است.

اگر هم دقت کنید هر دو خودرو شباهت‌های زیادی به یکدیگر دارند که البته زوایا در هیوندای ان ویژن ۷۴ خشن‌تر و در رنو آر ۱۷ رویکرد ملایم تری دارند.

جالب است که بدانید عدد ۱۷ از کد‌های سابقه دار در تاریخ کمپانی رنو محسوب می‌شود، زیرا رنو ۱۵ و رنو ۱۷ از سال ۱۹۷۱ تا ۱۹۷۹ روی خط تولید قرار داشتند.

تولید رنو ۱۷ در مقایسه با ۱۵ بسیار کمتر بود، زیرا در فاصله سال‌های تولید که اشاره شد حدود ۹۵ هزار دستگاه رنو ۱۷ در مقابل ۲۱۰ هزار رنو ۱۵ تولید شد.

حالا رنو پس از تولد دوباره کد‌های ۴ و ۵ ظاهرا به دنبال احیای عدد ۱۷ است.

رنو برای طراحی یک محصول رترو و تضمین موفقیت خود سراغ یکی از بهترین‌ها یعنی استودیو طراحی اورا ایتو رفته است. این برند شاخص در دنیای دیزاین و طراحی سلطان ارائه ترکیب‌هایی است که عناصر ارگانیک، فناورانه و آینده نگر را یکجا جمع کرده اند.

اگر حدودا بیش از ۴۰ سال داشته باشید، احتمالا یکی از گوشی‌های مطرح دوران خود که در بازار ایران نیز حضور داشت با نام ساژم اکس ۸ را به خاطر می‌آورید، آن گوشی را هم اورا ایتو طراحی کرده بود و حقیقتا در مقایسه با دیگر محصولات روز سال ۲۰۰۴ یک دنیای متفاوت را ارائه می‌داد.

اکنون حضور نام اورا ایتو در یک پروژه خودروئی قطعا سطح انتظارات مخاطب را به شدت بالا می‌برد. استفاده از پنل‌های کربن، هدلایت‌های خاص ال ئی دی، سادگی تمامی اجزای بدنه و سایر جزئیات با هوشمندی تمام مدنظر طراحان قرار داشته است.

رنو ۱۷ اور ایتو

اورا ایتو بسیار هوشمندانه از متریال محبوب و مرسوم طی دهه ۷۰ میلادی برای توسعه جزئیات کابین استفاده کرده است. برای درک این مساله نیازی به نوشتن از ما و خواندن از شما نیست فقط کافی است به تصاویر داخل کابین دقت کنید، به سرعت حسی از حضور در یک فیلم سینمائی دهه هفتادی در شما ایجاد می‌شود.

پس از آن، حضور فناوری را هم به جالب‌ترین شکل ممکن درک خواهید کرد، نمایشگر‌ها با الگو و جانمائی خاص و اختصاصی، رادیو پخش دارای طراحی کلاسیک و... چشم هایتان را نوازش می‌کنند و این همان رازی است که ابتدا مطلب اشاره کردیم: سلطان ارائه ترکیب‌هایی است که عناصر ارگانیک، فناورانه و آینده نگر را یکجا جمع کرده اند.

گفته می‌شود در بخش پیشرانه این تحفه فرانسوی از تک موتور الکتریکی ۲۷۰ اسب بخاری با قابلیت پیمایش ۴۰۱ کیلومتر در هر بار شارژ، استفاده شده است. همچنین باید بگوئیم که استفاده از فیبرکربن با استفاده از فیبرکربن برای شاسی به ۱۴۰۰ کیلوگرم کاهش یافته است.

کابین رنو ۱۷ و هنر اورا ایتو

منبع: fararu-772544

برچسب ها
نسخه اصل مطلب