جستجو
رویداد ایران > رویداد > ورزشی > خط و نشان اماراتی‌ها برای ایران/ امید به تفکرات «سطان شگفتی‌ها»

خط و نشان اماراتی‌ها برای ایران/ امید به تفکرات «سطان شگفتی‌ها»

سایت اماراتی در گزارش به بازی های تیم ملی این کشور در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ پرداخت و به مصاف این تیم مقابل ایران اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، رقابت‌های انتخابی جام جهانی در منطقه غرب آسیا روز پنج شنبه ۱۵ شهریور پیگیری شد و در گروه A تیم‌های ملی فوتبال ایران، امارات و ازبکستان به ترتیب موفق به شکست قرقیزستان، قطر و کره شمالی شدند. در دومین بازی این گروه و در روز سه شنبه ۲۰ شهریور تیم امارات در شهر العین میزبان ایران است که با توجه به ۳ امتیازی بودن هر دو تیم، مصاف آنها از حساسیت بالایی برخوردار است.

سایت اماراتی، «alkhaleej» در رابطه با تیم ملی این کشور نوشت: تیم ملی امارات با پیروزی مقابل قطر با سرعت وارد فضای حساس دیدار آینده خود مقابل تیم ملی ایران شد که قرار است ۱۰ سپتامبر در ورزشگاه هزاع برگزار شود.

مسابقه برابر ایران از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا کسب ۶ امتیاز از دو بازی ابتدایی می‌تواند انگیزه زیادی برای تیم امارات در ادامه رقابت‌ها ایجاد کند. تیم امارات موفق شد در دیداری تاریخی مقابل تیم ملی قطر، قهرمان دو دوره اخیر آسیا، در دوحه به پیروزی برسد؛ نتیجه‌ای که در تاریخ مواجهات این دو تیم بهترین نتیجه برای امارات در خاک قطر بوده است.

این پیروزی ۸ نکته مثبت را برای تیم ملی امارات به همراه داشت:

تیم ملی امارات با این پیروزی به صدر جدول گروه اول رفت و از لحاظ تفاضل گل از تیم‌های ایران و ازبکستان پیشی گرفت.

این پیروزی به هواداران تیم امارات اعتماد به نفس بالایی بخشید و انتظار می‌رود شاهد حضور گسترده‌ای از هواداران در دیدار مقابل تیم ملی ایران در ورزشگاه هزاع بن زائد باشیم.

این پیروزی نشان داد که محاسبات روی کاغذ، رده‌بندی تیم‌ها و امتیاز میزبانی لزوماً تأثیرگذار نیستند و نتیجه مسابقه را مشخص نمی‌کنند، همان‌طور که در ۴۵ دقیقه نخست بازی مقابل قطر شاهد بودیم.

سرمربی پرتغالی تیم امارات، «پائولو بنتو»، بار دیگر ثابت کرد که «سلطان شگفتی‌ها» است و با ترکیبی از بازیکنان اصلی و تعویض‌های به‌موقع، نتیجه بازی را به نفع تیم خود رقم زد.

آمادگی بدنی اکثر بازیکنان امارات، به ویژه آن‌هایی که به طور کامل در مسابقات رسمی باشگاهی شرکت کرده بودند، در این مسابقه به وضوح مشخص بود.

بنتو به بازیکنانی که از قبل با آن‌ها آشنایی داشت اعتماد کرد و تنها «کواامی» از العین به عنوان یکی از بازیکنان جدید در ترکیب اصلی قرار گرفت.

همکاری موفقیت‌آمیز کواامی و خلیفه الحمادی باعث شد تا مهاجم خطرناک قطر، المعز علی، تقریباً در تمام ۹۰ دقیقه بازی بی‌اثر باشد.

فوتبال بار دیگر ثابت کرد که آمار و ارقام لزوماً بازگو کننده واقعیت نیستند؛ تیم امارات تنها ۳۱ درصد مالکیت توپ را در اختیار داشت، اما با نتیجه ۳ بر یک پیروز میدان شد.

این قرعه‌کشی تیم امارات را در وضعیتی دشوار قرار داد که باید در دو بازی اول خود به مصاف دو تیم برتر گروه یعنی ایران و قطر برود.

دیدار مقابل قطر کلید اصلی برای روشن شدن مسیر امارات در این رقابت‌ها بود و اگرچه نتیجه این بازی به‌تنهایی تعیین‌کننده نبود، اما بدون شک تصویر روشنی از آمادگی تیم ملی امارات برای این رقابت‌ها ارائه کرد.

تیم ملی امارات با ایران در ورزشگاه هزاع بن زائد به میدان خواهد رفت، در حالی که تیم قطر به مصاف کره شمالی می‌رود و تیم ازبکستان نیز در خانه قرقیزستان بازی خواهد کرد.

منبع: mehrnews-6217271

برچسب ها
نسخه اصل مطلب