جستجو
رویداد ایران > استان ها > گلستان > تشکیل ۴۲ جلسه هیات حل اختلاف و رسیدگی به شکایات شوراهای استان طی ۳ سال اخیر

تشکیل ۴۲ جلسه هیات حل اختلاف و رسیدگی به شکایات شوراهای استان طی ۳ سال اخیر

سرپرست دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان گفت: با توجه به پرونده های واصله به دبیرخانه هیات حل اختلاف و رسیدگی به شکایات شوراهای استان، طی ۳ سال ۱۴۰۰ لغایت ۱۴۰۲ ، ۴۲ جلسه هیات برگزار شد.

سید محسن حسینی افزود: به استناد ماده ۸۹ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی ، به منظور رسیدگی به شکایات مبنی برانحراف شوراها از وظایف قانونی، هیاتهایی به نام هیات حل اختلاف و رسیدگی به شکايات در استان به ریاست استاندار و عضویت رئیس کل دادگستری ، یک نفر از اعضا شورای استان و دو نفر از نمایندگان استان در مجلس ، به دلیری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری جهت رسیدگی به شکایات از شوراها اسلامی تشکیل میشود.

رسیدگی به شکایات مطروحه علیه شوراها یا اعضای شوراها بر اساس قانون شوراهای اسلامی و جلوگیری از تخلف و انحراف شوراها از وظایفی است که قانون بر عهده این هیات نهاده است.

حسینی در خصوص مصوبات موضوع ماده قانون شوراها اظهار کرد: طی برگزاری ۴۲ جلسه ، ۱۴۸ پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته است که ۳۴ مورد از مصوبات شوراهای اسلامی شهرها که مورد ایراد هیئت‌های تطبیق شهرستانها قرار گرفته بود ، تایید و تعداد ۴۳ مورد از مصوبات رد شده است.

در آرای صادر شده در خصوص ماده ۹۲ قانون شوراها، تعداد سلب عضویت شدگان از شوراها ۳ مورد ، تعداد رای برائت ۱۵ مورد ، تعداد محکومین به بندهای ۱و ۲ و ۳ ماده ۹۲ ،  ۲۴ مورد و تعداد محکومین به بند ماده ۷ ماده ۹۲ نیز ۳ مورد بوده است

برچسب ها
نسخه اصل مطلب