جستجو
رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > درخصوص سیستم‌های هوشمند ترافیک وضعیت خوبی نداریم

درخصوص سیستم‌های هوشمند ترافیک وضعیت خوبی نداریم

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر تهران درباره آمادگی حمل‌ونقل عمومی برای ابتدای مهرماه گفت: بعید است‌ در حمل‌ونقل عمومی تا ابتدای مهرماه تحول خاصی اتفاق بیفتد.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر تهران درباره آمادگی حمل‌ونقل عمومی برای ابتدای مهرماه گفت: بعید است‌ در حمل‌ونقل عمومی تا ابتدای مهرماه تحول خاصی اتفاق بیفتد.

‌سید‌جعفر تشکری‌هاشمی‌ در پاسخ به این پرسش که با توجه به نزدیک‌شدن به ایام بازگشایی مدارس و افزایش سفرها در مهرماه از نظر شما وضعیت حمل‌ونقل عمومی به چه صورتی است؟ گفت: هرساله در سه‌ماهه اول سال درباره سال تحصیلی برنامه‌ریزی‌ها را انجام می‌دهیم.

وی ادامه داد: با توجه به خلوتی شهر و کاهش سفرهای مردم و تعطیلی دانشگاه‌ها و مدارس فرصت خوبی است که نواقص سیستم حمل‌ونقل را رفع کرده تا این سامانه بتواند پاسخ‌گوی انبوه سفرها در ابتدای مهرماه باشد. رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر تهران تصریح کرد: اطلاع دقیقی از اینکه در این مدت چه کاری انجام شده ندارم، اما آنچه‌ دیده‌ام و بر اساس گزارش‌هایی که در جلسات از سوی شهرداری تهران به ما ارائه شده است، بعید می‌دانم‌ در حمل‌ونقل عمومی در ابتدای مهرماه تحول خاصی اتفاق بیفتد‌. تشکری‌هاشمی به ایلنا گفت: شرکت‌های اتوبوس‌ساز بر اساس قراردادهایی که دارند به‌طور حداکثر در ماه بتوانند صد دستگاه اتوبوس تحویل دهند. اینکه اتوبوس تحویل داده شود یا نه‌ بحث دیگری است، اما با ماهانه صد دستگاه اتوبوس آن تحول و اتفاق بزرگ عملا نمی‌افتد. وی با اشاره به اقداماتی که در مترو انجام شده است، گفت: البته در مترو اقدامات خوبی صورت گرفته است. بحث تعمیرات دوره‌ای واگن‌ها در شهریورماه با جدیت بیشتری دنبال می‌شود و امیدواریم این خرابی‌ها کمتر شود، اما اینکه فکر کنیم به عدد ناوگان اضافه می‌شود، تقریبا جای امیدواری نیست. رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر تهران با اشاره به تغییر مدیریت در سازمان حمل‌ونقل ترافیک گفت: در صحن شورا نیز در این زمینه تذکر داده‌ام که تغییر و تحولاتی که در بخش حمل‌ونقل در حال انجام است و جابه‌جایی مدیران سازمان ترافیک به نظر من یک کار حرفه‌ای نبود. در این شرایط که باید همه توان برای اداره بهتر ترافیک شهری گذاشته شود، جابه‌جایی مدیران یک کار غیرحرفه‌ای است و مطمئنا می‌تواند اثراتی منفی بر جریان ترافیک شهر بگذارد. تشکری‌هاشمی تأکید کرد: امیدواریم در این چند روز باقی‌مانده، مدیران شهری حداکثر استفاده را ببرند و سیستم‌های هوشمند را فعال کنند. 

در حال حاضر سیستم‌های هوشمند وضعیت خوبی ندارند.

 

منبع: sharghdaily-941980

برچسب ها
نسخه اصل مطلب