جستجو
رویداد ایران > رویداد > علمی > اتحادیه اروپا هم با X مشکل دارد؛ اما فیلترینگ در دستور کار نیست

اتحادیه اروپا هم با X مشکل دارد؛ اما فیلترینگ در دستور کار نیست

مشکلات شبکه اجتماعی ایکس ظاهراً فقط به برزیل محدود نمی‌شود، زیرا اکنون به دلیل ادعای نقض قوانین محتوای جدید، با خطر تحریم‌های احتمالی اتحادیه اروپا مواجه است.

دسترسی به شبکه اجتماعی ایکس در بزرگترین کشور آمریکای جنوبی از روز شنبه پس از یک نبرد حقوقی طولانی مدت بر سر اطلاعات نادرست که با دستور قاضی منجر به ممنوعیت آن شد، به حالت تعلیق درآمد. بااین‌حال برزیل در نگرانی‌های خود در مورد این پلتفرم تنها نیست.

به گزارش دیجیاتو، سیاستمداران در سراسر جهان و گروه‌های حقوق دیجیتال، از زمان تصاحب این شبکه اجتماعی توسط ایلان ماسک در اواخر سال ۲۰۲۲، بار‌ها نگرانی‌های خود را در مورد اقدامات ماسک مطرح کرده‌اند؛ از جمله اخراج بسیاری از کارمندانی که وظیفه تعدیل محتوا و حفظ روابط با قانون‌گذاران اتحادیه اروپا را بر عهده داشتند.

اتحادیه اروپا می‌تواند تحقیقاتی در مورد اینکه آیا این پلتفرم قانون تعدیل محتوا و قانون خدمات دیجیتال (DSA) را نقض می‌کند، انجام دهد. سپس می‌تواند تصمیم بگیرد که علیه X تحریم‌ها یا جریمه‌هایی را وضع کند یا خیر.

هنوز چیزی مشخص نیست، اما جریمه اتحادیه اروپا ممکن است شامل ۶ درصد از گردش مالی سالانه X در سراسر جهان باشد؛ مگر اینکه شبکه اجتماعی ایکس تغییراتی را مطابق با خواسته‌های اتحادیه اروپا انجام دهد.

هنگامی که اتحادیه اروپا در ماه ژوئیه، شبکه اجتماعی X را به اقدامات فریبکارانه در نقض قانون خدمات دیجیتال (DSA) متهم کرد، ماسک هشدار داد:

«ما مشتاقانه منتظر یک نبرد عمومی در دادگاه هستیم.»

احتمال ممنوعیت شبکه اجتماعی ایکس در اتحادیه اروپا

با وجود این واکنش، کمیسیون اروپا اصرار دارد که گفتگو با مالک X یعنی ماسک، ادامه یابد.

توماس رگنیر، سخنگوی دیجیتال کمیسیون، به خبرگزاری فرانسه گفت:

«X به همکاری با کمیسیون و پاسخ به سوالات ادامه می‌دهد.»

بنابراین احتمال ممنوعیت و فیلتر این شبکه اجتماعی، حتی برای مدتی کوتاه نیز در اتحادیه اروپا بعید به‌نظر می‌رسد.

منبع: fararu-772120

برچسب ها
نسخه اصل مطلب