جستجو
رویداد ایران > رویداد > سیاسی > واکنش مدیر تلگرام به بازداشت؛ فرانسه اشتباه کرد

واکنش مدیر تلگرام به بازداشت؛ فرانسه اشتباه کرد

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهارگوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

به ژاپن می‌رویم و چالش میان والدین و معاینات سالانه پزشکی مدارس را بررسی می‌کنیم. سپس در لاس وگاس آمریکا به تلاش ترامپ برای جلب توجه جامعه یهودیان می‌پردازیم. در آخر هم جزییاتی از پرونده فاجعه‌‌بار مرد فرانسوی می‌خوانیم.

 

ژاپن؛ خشم والدین از معاینات پزشکی مدارس

معاینات سالانه پزشکی در مدارس ژاپن خشم والدین و دانش‌آموزان را در پی داشته است. به نظر می‌رسد عدم رعایت حریم خصوصی و برهنگی بالاتنه باعث این چالش شده است.

پزشکان دانش‌آموزان را از ۵ سال تا ۱۸ سال مجبور می‌کنند به وقت معاینه بالاتنه خود را برهنه کنند، اما به حریم خصوصی بچه‌ها احترام نمی‌گذارند. این رفتار باعث آسیب‌های روانی به دانش‌آموزان خاصه دخترها شده است.

وزارت آموزش و پرورش از پزشکان خواسته جداسازی مکان معاینه پسرها و دخترها را در نظر داشته باشند و از گان‌ پزشکی استفاده کنند و در صورت عدم نیاز، دانش‌آموزان را برهنه نکنند.

 

ترامپ: من نباشم اسرائیل هم نخواهد بود

نشست تبلیغاتی لاس وگاس ترامپ به محملی برای تحریک ذهن هواداران یهودی او تبدیل شده است. او به صراحت گفته اگر هریس وارد کاخ سفید شود، یهودی‌ها رها خواهند شد و اسرائیل وجود نخواهد داشت.

ترامپ در این کمپین تضمین داده در صورت انتخاب مانع از فعالیت‌های خرابکارانه حماس و طرفدارانش خواهد شد و غزه محلی برای پرورش و اسکان تروریست‌ها نخواهد بود.

آنها که از آمار و اعداد آگاه هستند می‌دانند تعداد پناهجوی فلسطینی که زمان ترامپ و بایدن وارد آمریکا شده اند، برابرند. ترامپ به دروغ و بی‌مدرک علیه دموکرات‌ها ادعا کرده است.

 

دوروف: فرانسه به جای بازداشت باید تماس می‌گرفت

پاول دوروف بنیان‌‌گذار پلتفرم اجتماعی تلگرام پس از حواشی بازداشت، مطلبی را در کانال شخصی‌اش در تلگرام منتشر کرده که نخستین واکنش او به وقایع اخیر است.

دوروف نوشته بازداشت اشتباه بود و بهتر بود فرانسوی‌ها با او تماس می‌گرفتند و شکایت‌شان را مطرح می‌کردند. تلگرام بهشت هرج و مرج طلبان نیست؛ هرچند ایراداتی دارد. 

پاول دوروف چندی پیش به محض ورود به فرانسه بازداشت شد. او یک شهروند روسی است که از پس مخالفت با کرملین شهروند فرانسه شد. عدم رعایت حقوق کودکان در تلگرام، جرم در زمینه رمز ارزها و تشکیل کانال‌‌های مواد مخدر در این پلتفرم باعث بازداشت دوروف شد.

 

چین؛ پایان فرزندخواندگی خارجی و نگرانی آمریکایی‌ها

سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرده این کشور دیگر فرزندان بی‌سرپرست چینی را به خارجی‌ها واگذار نمی‌کند. این اتفاق نخستین‌بار در طول دوران کووید ۱۹ رخ داده بود.

به نظر می‌رسد چینی‌ها در پی کاهش نرخ زاد و ولد به این نتیجه رسیده اند روند واگذاری فرزندان بی‌سرپرست را به خارجی‌ها متوقف کنند. چین عنوان پرجمعیت‌ترین کشور جهان را از دست داده است.

آمریکا تا کنون بیش از ۸۲ هزار کودک چینی را به سرپرستی پذیرفته که بیشتر از هر کشور دیگر است. آمریکا از چین خواسته علت توقف روند سرپرستی خارجی را به آنها و خانواده‌های آمریکایی توضیح دهد.

 

فرانسه؛ جزییات جدید از پرونده تراژیک پلیکوها

در جلسات محاکمه دومینیک پلیکو جزییات ویران‌کننده دیگری هم فاش شده است؛ او بیش از ۲۰ هزار فیلم تجاوز دیگران به همسرش را درون فایلی ذخیره کرده است. بیش از ۱۰۰ بار به گیزل تجاوز شده است.

گیزل پلیکو زن دومینیک می‌گوید با رنج فراوان این فیلم‌‌ها را تماشا کرده تا هویت خود را شناسایی کند؛ او در همه آن فیلم‌‌ها بی‌اختیار و متاثر از مواد مخدر و قرص‌های اعصاب بوده است. 

دومینیک پلیکو در طول یک دهه بیش از ۸۰ مرد را برای تجاوز به همسرش به خانه دعوت کرده است. او پس از فیلمبرداری از زنان درون یک سوپرمارکت گیر افتاده و به فاجعه بزرگتر اعتراف کرده است.

 

منبع: sharghdaily-941960

برچسب ها
نسخه اصل مطلب