جستجو
رویداد ایران > استان ها > فارس > شهرک فناوری صنایع شیمیایی شیراز می‌تواند موتور محرکه صنعت نفت باشد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس:

شهرک فناوری صنایع شیمیایی شیراز می‌تواند موتور محرکه صنعت نفت باشد

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه شهرک فناوری صنایع شیمیایی شیراز، نخستین و تنها شهرک فناوری صنایع شیمیایی در کشور است، گفت: ماموریت مهم این شهرک، ارائه خدمات فناوری به صنایع شیمیایی در سطح کشور است.

سید مسعود عظیمی، در جلسه راهبردی شهرک فناوری صنایع شیمیایی شیراز، مزیت مهم فارس را همجواری با مناطق پارس جنوبی و مطرح بودن به‌عنوان استان پشتیبان صنایع نفت و گاز مستقر در عسلویه و استان‌های نفت و گاز خیز دانست و گفت: استقرار واحد‌های تحقیق و توسعه صنایع نفت و گاز و پتروشیمی و شیمیایی در شیراز از عوامل مهم ایجاد شهرک فناوری صنایع شیمیایی شیراز بود.

وی افزود: شهرک فناوری صنایع شیمیایی با حدود ۱۰هکتار مساحت ظرفیت استقرار واحد‌های فناور در بخش‌های آزمایشگاهی، فناور تولیدی، شرکت‌های مدیریت صادرات، خدماتی، تحقیق توسعه وساختمان‌های چند مستاجره، فعالیت خود را آغاز کرده و تاکنون ۲۹ متقاضی برای راه اندازی واحدهای فناور و ازمایشگاه برای انعقاد قرارداد دریافت زمین اقدام کرده‌اند.

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس با بیان اینکه بیشترین تعداد متقاضیان در زون فناور تولیدی است، گفت: در برخی زون‌ها نظیر احداث ساختمان‌های چند مستاجره، خدماتی، آزمایشگاهی و مدیریت صادرات از سرمایه گذاران استقبال می کنیم.

عظیمی با اشاره به فعالیت مرکز خدمات  فناوری وکسب وکار در این شهرک با زیربنای ۵۵۰۰ متر گفت: در این مرکز نیز ۳۳ شرکت مشاور  مستقر شده و به واحد‌های تولیدی و صنعتی خدمات مشاوره فناوری، توسعه بازار، سیستم های مدیریتی، آموزش و ... ارائه می دهند‌.

وی با بیان اینکه شهرک  فناوری صنایع شیمیایی به عنوان یکی ازمراکز  موثر در امر تجاری سازی و توسعه فنّاوری و توسعه اقتصاد دانش‌ بنیان محسوب می شود، گفت:استقرار شرکت های فناور تولیدی، واحدهای تحقیق و توسعه صنایع، مشاورین خبره و موسسات پژوهشی و آموزشی در شهرک فناوری بستر مناسبی برای تعامل سازنده وایجاد هم افزایی به منظور رشد و توسعه بیش از پیش بخش صنعت فراهم می کند.

عظیمی در ادامه با تاکید بر اینکه شهرک فناوری صنایع شیمیایی می تواند بعنوان موتور محرکه توسعه و ترویج فناوری در صنایع شیمیایی و نفت و گاز و پتروشیمی عمل کند خواستار  گزینش بهترین و موثرترین طرح های  سرمایه گذاری برای حضور در این شهرک شد وگفت:قراردادهای موجود نیز باید مورد پایش و نظارت قرارگیرد تا طرح ها در زمان مقرر به بهره برداری برسد.

شورای راهبری شهرک  فناوری صنایع شیمیایی شیراز که با حضور نمایندگانی از دستگاه های اجرایی نظیر استانداری، پارک علم و فناوری، سازمان صمت و تشکل‌های بخش خصوصی برگزار و پیرامون صلاحیت  طرح‌های متقاضی استقرار در این شهرک بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام

برچسب ها
نسخه اصل مطلب