جستجو
رویداد ایران > رویداد > سیاسی > اظهارات بایدن اعتراف به مقصر بودن نتانیاهو است

اظهارات بایدن اعتراف به مقصر بودن نتانیاهو است

یکی از رهبران جنبش حماس در سخنانی اظهارات امروز رئیس جمهوری آمریکا را نشان از اعتراف واشنگتن به مقصر بودن نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در زمینه ناکام ماندن مذاکرات آتش‌بس در غزه ارزیابی کرد.

یکی از رهبران جنبش حماس در سخنانی اظهارات امروز رئیس جمهوری آمریکا را نشان از اعتراف واشنگتن به مقصر بودن نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در زمینه ناکام ماندن مذاکرات آتش‌بس در غزه ارزیابی کرد.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری رویترز به نقل از یکی از رهبران حماس گزارش داد: اظهارات بایدن نشان دهنده اعتراف آمریکایی‌ها به مسئولیت نتانیاهو در مانع تراشی در مسیر دستیابی به توافق است.

این مقام حماس افزود: با هر پیشنهادی که شامل آتش‌بس پایدار و عقب نشینی کامل از نوار غزه باشد با جدیت تعامل خواهیم کرد.

این اظهارات پس از آن بیان شد که «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا امروز گفت طرفین جنگ غزه به دستیابی به آتش‌بس و توافق تبادل اسرا «بسیار نزدیک» هستند.

بایدن پس از تحت فشار قرار گرفتن توسط خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، به قدر کافی برای حصول توافق تلاش می‌کند، پاسخ داد: «نه».

نتانیاهو با اصرار بر حفظ نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در محور فیلادلفیا مانع از دستیابی به توافق آتش بس در غزه و تبادل اسرا با جنبش حماس می‌شود؛ موضوعی که خشم صهیونیست‌ها را به همراه داشته است.

نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی با موضع نتانیاهو مخالفت کرده و استدلال می‌کنند که ارتش این رژیم در صورت نیاز می‌تواند پس از خروج از فیلادلفیا به آن بازگردد و این تقاضای جدید خطر ناکام ماندن مذاکرات و از دست رفتن جان اسرا را در پی خواهد داشت.

از ابتدای جنگ، رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا جنگی ویرانگر را علیه مردم غزه به راه انداخته و بیش از ۱۳۴ هزار فلسطینی شهید و زخمی شده‌اند. در این جنگ علاوه بر تخریب گسترده و گرسنگی که جان صدها کودک فلسطینی را گرفته و یکی از بدترین فجایع انسانی در جهان محسوب می‌شود، بیش از ۱۰ هزار فلسطینی دیگر هم مفقود شده‌اند.

رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا و کشورهای اروپایی همچون انگلیس، با نادیده گرفتن ۲ قطعنامه شورای امنیت برای متوقف کردن فوری حملاتش به نوار غزه و نیز دستورالعمل‌های دیوان بین‌المللی دادگستری درباره لزوم اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از نسل‌کشی و تلاش برای بهبود شرایط انسانی در غزه، به حملات خود ادامه می‌دهد.

منبع: etemadonline-673261

برچسب ها
نسخه اصل مطلب