جستجو
رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > ماجرای جنجالی و خبرساز کاشی‌کاری دیوار برج طغرل؛ معاون زاکانی درباره تصمیم شهرداری برای دیوار برج طغرل تهران چه گفت؟/ تصاویر

ماجرای جنجالی و خبرساز کاشی‌کاری دیوار برج طغرل؛ معاون زاکانی درباره تصمیم شهرداری برای دیوار برج طغرل تهران چه گفت؟/ تصاویر

در پی حواشی اخیر درباره وضعیت دیوار برج طغرل، مسئولان شهرداری و معاون شهردار تهران به این موضوع واکنش نشان دادند.

به گزارش شبکه شرق، در حالی که برخی در فضای مجازی از کاشی‌کاری دیوار برج طغرل خبر می‌دهند، معاون شهردار تهران نظر دیگری دارد.

یک خبرنگار میراث فرهنگی در فضای مجازی مطلبی منتشر کرده مبنی بر اینکه «شهرداری منطقه ٢٠، دیوار برج طغرل با قدمت سلجوقی را کاشی کرد»، اما حمیدرضا صارمی، معاون شهرسازی معماری شهر تهران می‌گوید که «دیوار طغرل رنگ‌آمیزی شده، نه کاشی‌کاری.»

«حمیدرضا صارمی» معاون شهرسازی معماری شهر تهران و معاون «علیرضا زاکانی»، شهردار تهران می‌گوید: «سال گذشته، دیوار عمارت طغرل در جنوب تهران، سفید رنگ بود.»

به گفته معاون شهردار تهران، «به دلیل نوشتن تبلیغات، یادگاری و...، شهرداری تصمیم گرفت از یک رنگ خاص در این مکان استفاده کند تا دیگر مطلبی روی این دیوار تاریخی نوشته نشود. این در حالی است که از این رنگ‌آمیزی، تعبیر به کاشی کاری شده است. رنگ‌آمیزی دیوار‌های این برج هرساله، انجام می‌شود؛ ضمن اینکه ساختمان برج طغرل در اختیار میراث فرهنگی است و در آنجا نماینده این سازمان حضور دارد؛ بنابراین طبیعتا اگر مشکلی به لحاظ میراثی این بنای تاریخی را تهدید می‌کرد، قطعا معترض می‌شدند.»

ماجرای رنگ‌آمیزی روی دیوار برج طغرل چیست؟

در پی حواشی اخیر درباره وضعیت دیوار «برج طغرل»، مسئولان شهرداری منطقه ۲۰ به این موضوع واکنش نشان داد.

روز گذشته، خبری در شبکه‌های اجتماعی با عنوان اینکه «شهرداری منطقه ٢٠، دیوار برج طغرل با قدمت سلجوقی را کاشی کرد»، منتشر شد، اما واقعیت ماجرا چیز دیگری بود و بنا بر اعلام مسئولان شهرداری منطقه ٢٠، «دیوار طغرل رنگ‌آمیزی شده نه کاشی‌کاری.»

با توجه به مشاهدات سال گذشته مبنی بر پوشش سفیدرنگ دیوار عمارت طغرل، شهرداری به منظور جلوگیری از تخریب بیشتر این بنای تاریخی و جلوگیری از ایجاد نوشته‌های تبلیغاتی و یادگاری بر روی آن، اقدام به استفاده از رنگ مخصوص کرد.

پیگیری‌ها نشان می‌دهد که مسئولان میراث فرهنگی تهران از رنگ‌آمیزی بنا مطلع بودند. بنابراین، اگر این اقدام به میراث فرهنگی بنا آسیبی می‌رساند، قطعاً واکنش نشان می‌دادند.

برج طغرل

منبع: sharghdaily-941659

برچسب ها
نسخه اصل مطلب