جستجو
رویداد ایران > رویداد > سیاسی > در مرداد ۱۴۰۳ پاسخ یک آزمایش DNA دیگر دربارهٔ امام موسی صدر منفی شد

در مرداد ۱۴۰۳ پاسخ یک آزمایش DNA دیگر دربارهٔ امام موسی صدر منفی شد

دبیر کمیتهٔ رسمی پیگیری پروندهٔ امام صدر، گفت : در مرداد ۱۴۰۳ پاسخ یک آزمایش DNA دیگر دربارهٔ امام صدر منفی شده است.

قاضی حسن شامی دبیر کمیتهٔ رسمی پیگیری پروندهٔ امام صدر، گفت : در مرداد ۱۴۰۳ پاسخ یک آزمایش DNA دیگر دربارهٔ امام صدر منفی شده است .‌

در آستانهٔ چهل و ششمین سالروز ربودن شدن امام صدر، برنامهٔ «منبر الحدث» در رادیوی ملی لبنان میزبان دبیر کمیتهٔ رسمی پیگیری پروندهٔ امام صدر، قاضی حسن شامی و خانم ملیحهٔ صدر دختر وی بود.

قاضی حسن شامی در این برنامهٔ رادیویی برای نخستین بار اعلام کرد در ماه گذشته پاسخ یک آزمایش دی.ان.ای دیگر منفی شده است.

قاضی شامی ضمن تأکید بر عدم اجرای تفاهمنامهٔ همکاری قضایی میان دولت لبنان و دولت لیبی از سال ۲۰۱۶ تا کنون، گفت متأسفانه در همهٔ این سال‌ها هیئت‌های رسمی بسیاری به لبنان آمدند و گفتند ما مانند تیم‌های قبل نیستیم و به‌زودی با دست پر نزد شما باز می‌گردیم اما رفتند و دیگر باز نگشتند.

 وی دربارهٔ تعامل‌هایی که منجر به انجام آزمایش دی.ان.ای اخیر شده است، گفت: این تعامل از سوی واسطه‌هایی غیر از مقامات مسئول در لیبی با خانواده صورت گرفته است و خانواده برای چندمین بار در سال‌های پس از سقوط قذافی، برای اثبات دروغ بودن سناریوهای قتل، به این آزمایش تن داد.

قاضی شامی گفت : مصطفی عبدالجلیل، رئیس دولت انقلابی لیبی، چندماه پس از سقوط قذافی به هیئت لبنانی تأکید کرد قذافی پس از وخامت اوضاع در لیبی امام صدر را اوایل سال ۲۰۱۱ به شهر سرت منتقل کرده است اما از آن زمان تا کنون دولت‌های متوالی و متعدد لیبی، چه آن‌ها که به قبیلهٔ قذافی وابستگی خونی و مالی دارند و چه مخالفان آن‌ها، حاضر نشده‌اند برای آزادسازی امام با دولت لبنان همکاری کنند.

براساس این گزارش ، پس از سقوط قذافی، اطلاعات متعدد و دقیقی از زندان‌های متوالی امام صدر در دوران قذافی به دست آمد اما دولت‌های ایران و لیبی همکاری لازم را برای آزادسازی امام و ۲ همراهش با کمیتهٔ پیگیری به انجام نرساندند.

منبع: etemadonline-673083

برچسب ها
نسخه اصل مطلب