جستجو
رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > اعتراف بی‌سابقه کیهان به دستاورد و موفقیت دولت حسن روحانی

اعتراف بی‌سابقه کیهان به دستاورد و موفقیت دولت حسن روحانی

«کیهان» به موفقیت دولت «حسن روحانی» در صادرات بنزین در اوج شیوع ویروس کرونا اعتراف کرد و نوشت که در دولت ابراهیم رئیسی، مصرف بنزین تشدید شد.

به گزارش شبکه شرق، «کیهان» با مقایسه دولت «حسن روحانی» و «ابراهیم رئیسی» در صادرات بنزین و اقدامات برای حل مشکل ناترازی بنزین نوشت: «مصرف بنزین در سال ۱۴۰۰ به ۹۱ میلیون لیتر، سال ۱۴۰۱ به ۱۰۴ میلیون لیتر و سال ۱۴۰۲ نیز به ۱۱۱ میلیون لیتر رسید. امسال هم، مصرف روزانه بین ۱۲۰ تا ۱۴۰ میلیون لیتر در نوسان بوده است؛ دست‌کم سی میلیون لیتر افزایش مصرف در سه سال و نیاز به واردات حداقل ۷ میلیون لیتر بنزین برای رفع ناترازی تولید و مصرف وجود داشته است.»

روزنامه «کیهان» با اذعان به موفقیت دولت «حسن روحانی» در خصوص صادرات بنزین، حل مشکل ناترازی و مصرف بنزین نوشت: 

«مصرف بنزین در ۳ سال گذشته، شاهد رشد بیش از ۳۰ درصدی داشته و در صورت ادامه روند افزایشی، ممکن است کشور مجبور به واردات دوبرابری بنزین بشود.

در سال ۹۹ که اوج شیوع کرونا و کاهش محسوس تردد‌ها و مسافرت‌ها بودیم، توانستیم حدود ۳ میلیارد دلار بنزین صادر کنیم. اما پنج سال ثابت ماندن قیمت از سال ۱۳۹۸، موجب افزایش مصرف (و قاچاق) شده است. قیمت ۳۰۰۰ تومانی بنزین را می‌توان با قیمت بطری‌های نیم لیتری آب (دست‌کم ۵هزار تومان) مقایسه کرد و به عمق فاجعه پی برد.

این که از درآمد سه میلیارد دلاری صادرات، به هزینه سه میلیارد دلاری واردات بنزین (تفاضل شش میلیارد دلاری) عقبگرد کردیم و این که سه میلیارد دلار هزینه واردات، معادل یک ماه درآمد نفت است.»

منبع: sharghdaily-941641

برچسب ها
نسخه اصل مطلب