جستجو
رویداد ایران > استان ها > فارس > برگزاری هفته گردشگری "شیراز و دوشنبه" برای تقویت ارتباط خواهرخوانده‌ها

برگزاری هفته گردشگری "شیراز و دوشنبه" برای تقویت ارتباط خواهرخوانده‌ها

رئیس اداره گردشگری و امور زیارتی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز گفت: پیرو دیدار شهردار شیراز در نمایشگاه گردشگری تهران با سفیر تاجیکستان و موضوع ارتباطات‌ گردشگری و فرهنگی شهر دوشنبه و شیراز، طی نشست تخصصی فعالان گردشگری ایران و تاجیکستان موضوعات متعدد مورد بررسی قرار گرفت.

علی نیری اظهار کرد: به دعوت سفارت تاجیکستان جلسه نشست و گفت و گو با فعالین گردشگری ایران و تاجیکستان برگزار شد و بواسطه خواهرخواندگی شهر دوشنبه تاجیکستان و شیراز این نشست با حضور سفیر تاجیکستان و در سفارتخانه این کشور برگزار شد. 

به گزارش رویدادایران به نقل از شهرداری شیراز، نیری افزود: این نشست با حضور برخی از اعضای وزارت خارجه، وزارت میراث فرهنگی و نماینده شهرداری شیراز و فعالین صنعت گردشگری تاجیکستان، شیراز و تهران برگزار شد.

رئیس اداره گردشگری و امور زیارتی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز، گفت: در این نشست مباحثی همچون پیشینه ارتباطات بین المللی کشور با تاجیکستان مطرح شد و  باتوجه به اینکه بیش از یک دهه با شهر دوشنبه خواهرخوانده هستیم و به زعم تاجیک ها برادر خوانده هستیم این پیشنهاد مطرح شد تا ارتباطات بیش از پیش تقویت شود.

نیری افزود: موضوع برگزاری هفته گردشگری فرهنگی در شهر دوشنبه و بالعکس در شیراز سالهاست مطرح میباشد و با توجه به لغو روادید بین ایران و تاجیکستان امیدواریم این رویداد برگزار شود.

او با یادآوری اینکه در آن جلسه پیشنهاد خواهرخواندگی با شهر خجند مطرح و مقرر شد تا موضوع بررسی شود، گفت: در این نشست ظرفیت های گردشگری شیراز از منظر گونه های مختلف در حوزه های مختلف گردشگری تاریخی و فرهنگی،مذهبی، طبیعی، ادبی و سلامت مطرح شد و بر اساس توضیحات مطرح شده، شهر شیراز به عنوان یکی از مقاصد اصلی گردشگری به تاجیکستان معرفی شد.

نیری اضافه کرد: به واسطه علاقه وافر تاجیک ها به ادبیات فارسی، پیشینه تاریخی فرهنگی ایران و اعتقاد، اعتماد و  باور ویژه به پزشکان و ظرفیت های ارزشمند گردشگری سلامت شیراز، بی صبرانه مترصد فرصتی مناسب برای حضور در شیرازند.

وی  افزود: با توجه به اینکه روادید میان شهر دوشنبه و تهران حذف شده است مقرر شد تا این موضوع در سطح شهرهای دیگر همچون شیراز گسترده شود که این اقدام می تواند به نوعی منجر به حضور بیشتر گردشگران تاجیکستانی به شهر  شیراز خواهد شد. 

نیری ادامه داد: در این نشست همچنین پیشنهاد دیگری از سوی سفارتخانه تاجیکستان مطرح شد تا همزمان با هفته جهانی جهانگردی در مهرماه به دعوت شهردار شهر دوشنبه، نشست تخصصی گردشگری با حضور فعالین گردشگری شهر شیراز و برخی از کشورها برگزار شود که با هماهنگی های لازم، موضوع بررسی خواهد شد.

رئیس اداره گردشگری و امور زیارتی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز تصریح کرد: در این نشست همچنین گفتگوهایی در خصوص برگزاری رویدادهای متقابل میان کشور تاجیکستان و شهر شیراز انجام شد تا پایان سال جاری یک رویداد برگزار شود و در سال آینده بتوانیم یک رویداد مشترک با کشور تاجیکستان برگزار کنیم.

نیری تاکید کرد: یکی از موضوعاتی که در این نشست بر آن تاکید شد دو حوزه گردشگری تاریخی، فرهنگی و مذهبی و سلامت بود و با توجه به جایگاه خاصی که شیراز در حوزه گردشگری تاریخی و مذهبی دارد می تواند به عنوان هاب در منطقه خلیج فارس باشد تا گردشگران تاجیکستان با یک تور تلفیقی و پرواز دو مسیره در شیراز و مناطق جنوبی کشور همچون قشم و کیش و حتی کشورهای حوزه خلیج فارس حضور داشته باشند و مقصد جذابی برای گردشگران تاجیکستان باشد.  

این مقام مسئول ابراز امیدواری کرد: تلاش خواهیم کرد از حضور گردشگران با بازارهای جدید استقبال شود که در این زمینه تبلیغات و تولید محصولات هدفمند در دستور کار بوده و امید است ارتباطات و شکل گیری این فرآیند به جذب و افزایش ماندگاری گردشگران در بازار جدید به ما کمک کند. چرا که بدون شک شیراز نیازمند بازارهای جدید است تا با تبلیغات گسترده زمینه حضور گردشگران خارجی را فراهم کند. در این راستا نقش بخش خصوصی گردشگری شیراز بسیار حائز اهمیت است و قاعدتا شهرداری شیراز در چهار چوب قواعد، قوانین و اختيارات خود به عنوان تسهیل گر در کنار فعالین و صنوف گردشگری خواهد بود.

انتهای پیام

برچسب ها
نسخه اصل مطلب