جستجو
رویداد ایران > استان ها > گلستان >  آیین افتتاح مرکز غربالگری سرطان با حضور استاندار گلستان رقم خورد

با حضور دکتر زنگانه استاندار گلستان

 آیین افتتاح مرکز غربالگری سرطان با حضور استاندار گلستان رقم خورد

مراسم آغاز به کار مرکز غربالگری سرطان در بیمارستان پیامبر اعظم گنبد توسط مسئولین ارشد استانی و شهرستانی با حضور دکتر زنگانه استاندار گلستان ، حاج آخوند غراوی نماینده ولی فقیه ، حکیم آق_ارکاکلی نماینده مردم شریف گنبد ،دکتر گلفیروزی ریاست دانشگاه، ،دهرویه فرماندار ویژه گنبد روسای حوزه سلامت انجام شد.

ساختمان مرکز غربالگری سرطان با زیربنای تقریبی هزار و ۶۰۰ مترمربع در ۲ طبقه توسط حاج «محمد #شهرکی» نیکوکار ملی گنبدی احداث شده است.

سعید گلفیروزی ریاست دانشگاه علوم پزشکی: عملیات اجرایی ساختمان این مرکز درمانی در سال ۱۳۹۸ و ابتدا با پیش‌بینی زیربنای ۷۰۰ مترمربع شروع شد؛ اما با توجه به نیاز ضروری منطقه به افزایش فضای تخت‌های «سی‌سی‌یو» در مراکز درمانی دولتی گنبدکاووس و با مساعدت نیکوکار گنبدی به حدود هزار و ۶۰۰ مترمربع افزایش یافت.
وی اضافه کرد: یک‌طبقه این مرکز به حوزه غربالگری بیماران اختصاص دارد و می‌تواند مرکز خوبی برای تشخیص از چند نوع سرطان شایع با تشخیص به‌موقع آنها باشد ضمن اینکه طبقه دوم این ساختمان هم در ۲ بخش با ظرفیت ۳۱ تخت سی‌سی‌یو و درمان بیماران قلبی پیش‌بینی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان هزینه تمام شده برای ساخت و تجهیز مرکز غربالگری سرطان بیمارستان پیامبر اعظم (ص) گنبدکاووس که تخصص‌های مختلف از جمله «فوق تخصص گوارش، متخصص زنان، متخصص جراحی عمومی» در آن مستقر می شوند و با تعرفه دولتی به بیماران کل استان گلستان به‌ویژه نواحی شرق آن خدمات ارائه خواهند کرد را ۸۷۰ میلیارد ریال اعلام کرد که حدود ۵۰ درصد آن توسط خیر محترم و حدود ۵۰ درصد از توسط دانشگاه علوم پزشکی گلستان تامین اعتبار شده است که در سه قالب عمرانی ،تاسیسات و تجهیزات پزشکی می باشد.

گلفیروزی شعار وزارت بهداشت را پیشگیری بهتر از درمان است ذکر کرد و گفت: شرق گلستان کمربند سرطان گوارش است که با راه‌اندازی این مرکز، تشخیص زودهنگام بسیاری از سرطان‌ها  انجام خواهد شد

وی در ادامه ضمن ارائه دستاوردهای حوزه سلامت به استاندار گلستان و مدعوین افزود : هم اینک مجوز «قطعی» دانشکده #پرستاری در گنبد صادره شده است و راه‌اندازی دانشکده پرستاری با مجوز قطعی آن به‌عنوان هدیه دولت به مردم توسط وزارت بهداشت در هفته دولت تقدیم مردم می شود.

 

برچسب ها
نسخه اصل مطلب