جستجو
رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > (ویدئو) اقدام عجیب کره جنوبی در منطقه مرزی؛ نصب دستگاه برای پشه گیری

(ویدئو) اقدام عجیب کره جنوبی در منطقه مرزی؛ نصب دستگاه برای پشه گیری

کره جنوبی در سال جاری یک هشدار سراسری مالاریا صادر کرد؛ دانشمندان می‌گویند تغییرات آب و هوایی با بهار‌های گرمتر و بارندگی‌های شدیدتر می‌تواند بیماری‌های بیشتری را با این پشه به کره جنوبی بیاورد.

علی رغم خدمات پیشرفته بهداشتی و دهه‌ها تلاش مصمم برای دستیابی به وضعیت "ریشه کن کردن مالاریا" در کره جنوبی، این روند هنوز محقق نشده است. برخی دلیل شیوع مالاریا در این کشور را نزدیکی و همسایگی آن با کره شمالی عنوان کرده‌اند. مالاریا همچنان در کره شمالی شایع است.

به گزارش عصرایران، در نزدیکی مرز مستحکمی که کره شمالی و جنوبی را تقسیم می‌کند، یک دستگاه نظارتی ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته کار می‌کند. دستگاهی که نه موشک‌ها را رصد می‌کند نه نیرو‌های نظامی همسایه را.

این دستگاه‌ها تنها پشه‌های ناقل مالاریا را که ممکن است از مرز رد شوند، شناسایی کرده و گیر می‌اندازد.

علی رغم خدمات پیشرفته بهداشتی و دهه‌ها تلاش مصمم برای دستیابی به وضعیت "ریشه کن کردن مالاریا" در کره جنوبی، این روند هنوز محقق نشده است. برخی دلیل شیوع مالاریا در این کشور را نزدیکی و همسایگی آن با کره شمالی عنوان کرده اند. مالاریا همچنان در کره شمالی شایع است.

کره جنوبی در سال جاری یک هشدار سراسری مالاریا صادر کرد. دانشمندان می‌گویند تغییرات آب و هوایی با بهار‌های گرمتر و بارندگی‌های شدیدتر می‌تواند بیماری‌های بیشتری را با این پشه به کره جنوبی بیاورد. مگر اینکه دو کره که به صورت تکنیکی در جنگ هستند با هم همکاری کنند.

مشکل اصلی منطقه غیر نظامی است. زمینی به عرض ۴ کیلومتر که تمام طول ۲۵۰ کیلومتری مرز را در بر می‌گیرد.

منطقه غیر نظامی شده پوشیده از جنگل‌های سرسبز و تالاب‌ها است و از زمان ایجاد آن پس از آتش بس سال ۱۹۵۳ تا حد زیادی بکر باقی مانده است. آتش بس ۱۹۵۳ به بسیاری از خصومت‌های میان دو کره پایان داد.

منطقه مرزی به شدت مین گذاری شده و به پناهگاه زیست محیطی برای گونه‌های کمیاب تبدیل شده است.

در سال ۲۰۱۸ از یک خرس سیاه آسیایی در این منطقه عکس گرفته شد.

از طرفی کارشناسان می‌گویند این منطقه یک مکان ایده آل برای پرورش پشه‌ها از جمله پشه‌هایی مانند ناقلان مالاریا است که می‌توانند مسافتی حدود ۱۲ کیلومتر را پرواز کنند.

کیم هیون وو، از کارکنان آژانس کنترل و پیشگیری از بیماری‌های کره در سئول می‌گوید: منطقه غیر نظامی دارای آب‌های راکد و حیوانات وحشی فراوانی است که منبع تغذیه خونی برای پشه‌ها محسوب می‌شوند و پشه‌ها با تغذیه از آنها، تخم گذاری می‌کنند.

کره جنوبی بر این باور بود که مالاریا را ریشه کن کرده است، اما در سال ۱۹۹۳ یک سرباز که در منطقه غیر نظامی شده خدمت می‌کرد به این بیماری مبتلا شد و از آن زمان تا کنون سال به سال بر تعداد مبتلایان افزوده شده است.

کیم دونگ آن، استاد زیست شناسی در دانشگاه شایمیوک سئول گفت: منطقه غیر نظامی جایی نیست که بتوان آفات آن را کنترل کرد.

او گفت که با افزایش جمعیت پشه‌های ناقل مالاریا، این حشرات از سربازان بیشتری در منطقه مرزی تغذیه می‌کنند که منجر به ادامه شیوع و افزایش مبتلایان می‌شود.

مقامات بهداشتی کره جنوبی ۷۶ دستگاه ردیابی پشه را در سراسر کشور به ویژه در مناطق کلیدی نزدیک به منطقه غیر نظامی شده نصب کرده‌اند.

جزئیات بیشتر از این پشه گیری را در تصاویر گزارش ببینید.

منبع: fararu-769711

برچسب ها
نسخه اصل مطلب