جستجو
رویداد ایران > رویداد > فرهنگی > ۱۵ کارتون تماشایی درباره ابرقهرمانان

۱۵ کارتون تماشایی درباره ابرقهرمانان

از همان ابتدای اوج ژانر ابرقهرمانی، انیمیشن‌های با کیفیت و مهمی در این سبک ساخته شدند و خیلی از آن‌ها منبع الهام فیلم‌های ابرقهرمانی بعد از خود شدند. در ادامه به معرفی 15 کارتون تماشایی درباره ابرقهرمانان می‌پردازیم:

ژانر ابرقهرمانی، یکی تجاری‌ترین و پر طرفدارترین ژانر‌های دنیای فیلم و سریال و انیمیشن است. یکی از بهترین بستر‌ها برای بازنمایی کمیک‌های ابرقهرمانی و نمایش نبرد‌های فانتزی و هیجان انگیز، انیمیشن یا کارتون است.

از همان ابتدای اوج ژانر ابرقهرمانی، انیمیشن‌های با کیفیت و مهمی در این سبک ساخته شدند و خیلی از آن‌ها منبع الهام فیلم‌های ابرقهرمانی بعد از خود شدند. در ادامه به معرفی 15 کارتون تماشایی درباره ابرقهرمانان می‌پردازیم؛ پس با ما همراه باشید.

15. Hulk and the Agents of S.M.A.S.H

نوع سینمایی
سال انتشار 2017
امتیاز Imdb 7.3

سری لگو یکی از سرگرم کننده‌ترین انیمیشن‌ها است که هر عنوان سوژه خاصی از دنیای فیلم و سریال و یا حتی گیم را به صورت لگو بازسازی می‌کنند. لگو بتمن، یکی از همین عناوین سرگرم کننده است که با فضای شاد و رنگی که دارد، می‌تواند برای لحظاتی شما را از دنیای اطراف دور کند و حتی شما را بخنداند.

این انیمیشن جدی ترین مسائل بتمن دی سی را به شوخی می‌گیرد و با لحن طنز با آن‌ها برخورد می‌کند. برای همین دیدنش می‌تواند تجربه متفاوت و سرگرم کننده‌ای برای طرفداران شخصیت بتمن باشد.

داستان انیمیشن The Lego Batman Movie به مبارزات و کشمکش‌های بین بتمن و جوکر می‌پردازد. بتمن که برای از بین بردن همیشگی جوکر، دستگاهی به نام منتقل کننده شبح وار را می‌دزدد و با آن جوکر را به دنیای اشباح می‌فرستد. اما جوکر در آنجا بیکار نمی‌شیند و با موجودات خبیث دنیای اشباح همدست می‌شود تا از آنجا خارج شوند و بتمن را یکبار برای همیشه شکست دهند.

13. Miraculous: Tales of Ladybug & Cat Noir

نوع سریالی
سال انتشار 2005 تا 2008
امتیاز Imdb 7.5

امکان دارد حداقل برای یکبار عنوان Ben 10 را نشنیده باشید. انیمیشن سریالی موفقی که با ایده جدیدش توانست دل مخاطبانش را حسابی تسخیر کند. این انیمیشن برای شبکه کارتون نتورک ساخته شد، شبکه‌ای که کارتون‌های موفقی مثل تایتان‌های جوان و انیمیشن سریالی بتمن را در کارنامه خود دارد.

داستان سریال بن تن، در مورد پسر بچه‌ای ده ساله است که طی یک سفر خانوادگی به منطقه جنگلی، ساعتی فضایی را پیدا می‌کند، ساعتی که می‌تواند با استفاده از آن به ده موجود فضایی مختلف با قدرت‌های ماورایی تبدیل شود. بن با برداشتن این ساعت، تهدید‌های بزرگی را به جان می‌خرد و موجودات شرور فضایی را برای این ساعت به زمین می‌کشاند؛ حالا او باید با استفاده از این ساعت از خود و خانواده‌اش در برابر این موجودات محافظت کند.

11. Superman: The Last Son of Krypton

نوع سریالی
سال انتشار 2003 تا 2010
امتیاز Imdb 7.8

یکی از بهترین و نزدیک‌ترین اقتباس‌های انیمیشنی از کمیک بوک Tmnt سریال انیمیشنی کلاسیک آن است که در سال 2003 منتشر شد. این انیمیشن که احتمالا خیلی از شما مخاطبان باهاش خاطره دارید، جزو موفق‌ترین انیمیشن سریالی ژانر ابرقهرمانی شد و به دلیل بالا بودن تعداد مخاطبان در سراسر دنیا تا سال 2010 به پخش خود ادامه داد.

داستان این انیمیشن در مورد چهار لاکپشت جهش یافته است که با کمک استاد خود که یک موش جهش یافته است، فنون نینجایی را یاد گرفتند و تبدیل شدند به قهرمانانی که مردم را از دست بزرگ‌ترین شروران نجات می‌دهند. آن‌ها با کمک یکدیگر و پیشرفت در فنون مبارزه و کار تیمی، تلاش می‌کنند بزرگ‌ترین و قوی‌ترین دشمن خود با نام شریدر را شکست دهند.

9. Teen Titans

نوع سریالی
سال انتشار 2003 تا 2006
امتیاز Imdb 7.9

یکی از موفق‌ترین اسپین آف‌های سریال انیمیشنی بتمن، انیمیشن تایتان‌های جوان است. این انیمیشن که به نوعی در سبک تینیجری است متشکل از ابرقهرمانان نوجوان است. با پخش این انیمیشن در سال 2003، بسیاری از منتقدان و مخاطبان آن را تحسین کردند و عموما واکنش مثبتی به آن داشتند.

پنج ابرقهرمان نوجوان به رهبری رابین دور هم جمع شدند و با همکاری هم تلاش می‌کنند دنیا را از خطر ابرشروران نجات دهند. آن‌ها همچنین با چالش‌های دوران نوجوانی رو به رو می‌شوند و باید در کنار کشمکش‌های خطرناک با این موضوع نیز مقابله کنند.

8. The Incredibles

نوع سریالی
سال انتشار 2010 تا 2012
امتیاز Imdb 8.3

بعد از اکران فیلم اختصاصی آیرون من، طرفداران امید زیادی به آینده این شخصیت و تیم انتقام جویان داشتند. اما هنوز تهیه کنندگان کمپانی مارول در موفقیت یک فیلم با حضور چند ابرقهرمان محبوب تردید داشتند. انیمیشن The Avengers: Earth's Mightiest Heroes و استقبالی که از آن شد، این تردید را کنار زد و کمپانی مارول به موفقیت تجاری فیلم‌های انتقام جویان ایمان آورد.

با فرار 74 نفر از زندانیان شرور که برای مردم شهر خطرناک هستند، چند نفر از بزرگ‌ترین قهرمانان کره زمین با یکدیگر متحد می‌شوند تا علاوه بر دستگیری فراری‌ها، دنیا را برای مردم عادی ایمن کنند. آن‌ها در راه اتحاد و هدف قهرمانی خود دچار چالش‌های مهمی می‌شوند که باید برای نجات خود و دیگران، آن‌ها را حل کنند.

5. Harley Quinn

نوع سریالی
سال انتشار 2019 تا 2022
امتیاز Imdb 8.4

یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های کمیک دی سی که همدست شماره یک جوکر است، شخصیت هارلی کوئین است. این شخصیت در واقع نسخه مونث جوکر است. یک شخصیت دیوانه که زندگی‌اش را با اعمال دیوانه وار می‌گذراند و چیزی جز نشان دادن جنونش برایش اهمیت ندارد.

داستان این انیمیشن سریالی در مورد طغیان شخصیت هارلی کوئین است. او از اینکه مدام زیر دست جوکر باشد خسته شده و تصمیم می‌گیرد راه خودش را پیش بگیرد. او با جمع کردن یک تیم از خلافکاران، به معنای جدیدی در زندگی می‌رسد و نیازش به جوکر را از دست می‌دهد.

4. Spider-Man: Into the Spider-Verse

نوع سریالی
سال انتشار 2021
امتیاز Imdb 8.7

در بین این لیست، انیمیشن Invincible تنها انیمیشنی است که با رده سنی بزرگسالانه منتشر شد. زیرا این انیمیشن پر از صحنه‌های خشن و درگیر کننده است. این انیمیشن سریالی با انتشار در سال 2021، به طور گسترده واکنش‌های مثبتی از سوی منتقدان دریافت کرد و بسیاری مخاطبان از عملکرد همه جانبه انیمیشن مثل صدا پیشگی، فیلمنامه و پویا نمایی راضی بودند.

داستان این انیمیشن حول محور شخصیت مارک گریسون با لقب Omni-Man است که پسر بزرگ‌ترین و قوی‌ترین ابرقهرمان زمین است. مارک به مرور زمان قدرت‌های بیشتری بدست می‌آورد و حتی تلاش می‌کند از پدر خود یعنی نولان گریسون که مدافع زمین شناخته می‌شود، قوی‌تر شود. به همین دلیل با کشمکش‌های هیجان انگیز بزرگی روبه رو می‌شود.

2. X-Men '97

نوع سریالی
سال انتشار 1992 تا 1995
امتیاز Imdb 9

رتبه یک لیست تماشایی ترین انیمیشن‌های ابرقهرمانی به انیمیشن سریالی Batman تعلق دارد. این انیمیشن که یکی از کلاسیک‌ترین و قدیمی‌ترین اقتباس‌های کارتونی از دنیای کمیک است، با انتشار خود توانست مخاطبان بسیار زیادی را به سمت خود بکشاند و راه را برای ساخته شدن آثار انیمیشنی ماندگار باز کند.

شخصیت بروس وین که یک اشراف زاده است، در کودکی پدر و مادر خود را در یک حادثه از دست می‌دهد. او سال‌ها با ترس و تاریکی همراه با خدمتکار خانوادگی خود یعنی آلفرد زندگی می‌کند تا اینکه روزی با دیدن اوضاع نابسامان شهر خیالی گاتهام، تصمیم می‌گیرد خودش قانون را اجرا کند و با بیشتر کردن قدرت خود، با فساد و دشمنان شرور شهر مبارزه کند.

سخن آخر

انیمیشن‌های ابرقهرمانی همیشه تفاوت خاصی با باقی آثار ابرقهرمانی داشتند و هر کدام فضای منحصر به فردی دارند. این کارتون‌ها با کمک تکنولوژی‌های انیمیشن سازی تبدیل به آثاری می‌شوند که مستقیما از دل کتاب‌های مصور بیرون آمده و بعضی از آن‌ها بیشترین شباهت‌ها را به کمیک دارند. در این مقاله 15 اثر تماشایی را به شما معرفی کردیم که بعضی از آن‌ها نوستالژی بودند و بعضی دیگر در سال‌های اخیر ساخته شدند.

منبع: ویجیاتو

منبع: faradeed-203864

برچسب ها
نسخه اصل مطلب