جستجو
رویداد ایران > رویداد > علمی > پولیش خودرو چیست و چگونه انجام می‌شود؟

پولیش خودرو چیست و چگونه انجام می‌شود؟

«پولیش»، اصطلاحی است که برای طیف وسیعی از فرایند‌های طراحی شده به منظور حذف یا جابجایی نقایص سطحی و افزایش براق شدن سطوح مختلف، همچون بدنه خودرو‌ها به کار می‌رود.
فرارو- اگر از خودروی شخصی استفاده می‌کنید، احتمالاً تاکنون با شکل ناراحت کننده ای، چون افتادن خط و خش بر روی بدنه خودرو مواجه شده اید. چنین مشکلی، وقتی ناراحت کننده‌تر خواهد شد که این خط و خش‌ها را بر روی خودروی جدید خود مشاهده کنید و احتمالا به دنبال این هستید تا این آسیب‌های وارد شده به رنگ خودروی خود را سریعا برطرف کنید. خوشبختانه راه حل ساده‌ای برای چنین آسیب هایی، به نام «پولیش) وجود دارد که با استفاده از آن، شما به سادگی می‌توانید خط و خش‌های بدنه خودروی خود را ناپدید کنید. اما پولیش خودرو چیست و چگونه می‌تواند آسیب‌های رنگ خودرو را برطرف کند؟ پولیش خودرو چه انواعی دارد و چه آسیب‌های را برطرف می‌کند؟ چگونه می‌توان آسیب‌های رنگ خودرو را با استفاده از پولیش، در خانه و به صورت دستی برطرف کرد؟ اگر شما نیز به دنبال یافتن پاسخ این سوالات هستید، این نوشته می‌تواند اطلاعات جامعی را در خصوص پولیش خودرو و چگونگی استفاده از آن، در اختیار شما قرار دهد.


پولیش خودرو چیست؟

«پولیش»، اصطلاحی است که برای طیف وسیعی از فرایند‌های طراحی شده به منظور حذف یا جابجایی نقایص سطحی و افزایش براق شدن سطوح مختلف به کار می‌رود. به عبارت دیگر پس از ساخت، تعمیر و رنگ برخی مصنوعات فلزی یا چوبی، می‌توان با استفاده از پولیش کاری، سطح را زیباتر و براق‌تر کرد و یا در صورت آسیب دیدن سطح رنگ، آن را برطرف کرد. در واقع پولیش یک نوع ساینده است و دقیقا مانند یک سنباده عمل می‌کند، اما با دانه‌های بسیار ریزتر از سنباده که می‌تواند عمل پرداخت را بسیار ظریف انجام دهد و این عمل بر اثر مالش مواد پولیشی و استحکاک دانه‌های موجود در آن انجام می‌شود. پولیش به ویژه در صنعت خودرو بسیار نام آشناست و اغلب کسانی که از خودرو شخصی استفاده می‌کنند، حداقل برای یک بار هم که شده از پولیش برای ترمیم یا براق کردن رنگ خودروی خود استفاده کرده اند. وقتی شما قصد براق کردن و یا ترمیم رنگ اتومبیل خود توسط پولیش را دارید، در واقع یک لایه از سطح رنگ را با این عمل از بین خواهید برد. رنگ روی بدنه خودرو، در واقع ۸ تا ۱۰ لایه از رنگ است که روی هم قرار می‌گیرند و اصطلاحاً روی ورق بدنه خودرو را پوشش می‌دهند، پولیش بدنه، یک لایه از این رنگ را بر می‌دارد و در نتیجه بدنه خودرو براق‌تر می‌شود. نتیجه این عمل نمایان شدن یک سطح کاملا تمیز و سالم جدید می‌باشد که در زیر لایه رویی بوده است و مسلما با این کار ضخامت و لایه رویی کمتر خواهد شد هرچند که ضخامت لایه حذف شده آنقدر جزئی می‌باشد که تاثیر بسزایی در کیفیت کلی رنگ ایجاد نمی‌کند.
 
 

منبع: fararu-469390

برچسب ها
نسخه اصل مطلب