جستجو
رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > سردر عمارت قاجاری در بافت تاریخی تهران مخدوش شد

سردر عمارت قاجاری در بافت تاریخی تهران مخدوش شد

شهرام شهریار از جمله فعالان میراث فرهنگی است که با انتشار عکس‌هایی از وضعیت حال حاضر و گذشته این عمارت، اتفاق رخ داده را اینگونه شرح داد: چند روز پیش جداره بیرونی عمارتِ قاجاری میرزا نبی‌خان، توسط عوامل شهرداری تهران مخدوش شد. چند سال پیش در عملیات سنگ فرش کردن گذر همین خانه، پیرنشین‌های این عمارت ویران شده بود.

فعالان میراث فرهنگی تصاویری از سردر یک عمارت قاجاری در بافت تاریخی اودلاجان (عودلاجان) تهران منتشر کردند که از مرمت غیراصولی و مخدوش آن حکایت دارد.

به گزارش ایسنا، شهرام شهریار از جمله فعالان میراث فرهنگی است که با انتشار عکس‌هایی از وضعیت حال حاضر و گذشته این عمارت، اتفاق رخ داده را اینگونه شرح داد: چند روز پیش جداره بیرونی عمارتِ قاجاری میرزا نبی‌خان، توسط عوامل شهرداری تهران مخدوش شد. چند سال پیش در عملیات سنگ فرش کردن گذر همین خانه، پیرنشین‌های این عمارت ویران شده بود.

این فعال میراث فرهنگی درباره هویت این عمارت قاجاری نوشته است: این خانه در نقشه موسیو کرشیش طراحی شده در سال ۱۲۳۷ هجری خورشیدی با نام خانه «میرزا نبی‌خان» مشخص شده است و در نقشه متأخر عبدالغفار نجم الملک (ترسیم شده در سال ۱۲۷۰ هجری خورشیدی) با نام خانه «غلام الملک» معرفی شده و با روند پیش‌رو در نقشه‌های جدید از صحنه روزگار محو خواهد شد.

پیرنشین‌هایی که حذف شده‌اند در این تصویر دیده می‌شود.

منبع: fararu-769513

برچسب ها
نسخه اصل مطلب