جستجو
رویداد ایران > رویداد > سیاسی > «محمدهادی مفتح» از آلمان اخراج شد

«محمدهادی مفتح» از آلمان اخراج شد

«محمدهادی مفتح» مدیر سابق مرکز اسلامی هامبورگ از آلمان اخراج شد.

به گزارش شبکه شرق، پنج هفته پس از ممنوعیت فعالیت مرکز اسلامی هامبورگ، اکنون «محمدهادی مفتح» مدیر سابق مرکز اسلامی هامبورگ، ۱۴ روز فرصت دارد آلمان را ترک کند.

مقامات آلمان، حکم اخراج «محمدهادی مفتح» مدیر سابق مرکز اسلامی هامبورگ از این کشور را صادر کردند.

پنج هفته پس از ممنوعیت فعالیت مرکز اسلامی هامبورگ که توسط مقامات آلمانی به عنوان مرکز افراطی طبقه‌بندی شده بود، «محمدهادی مفتح»  مدیر سابق این مرکز اکنون با اخراج از آلمان مواجه است.

براساس گزارش القدس العربی، سخنگوی وزارت کشور در ایالت هامبورگ آلمان گفت که مقامات این کشور این هفته، حکم اخراج «محمدهادی مفتح» (۵۷ ساله) را صادر کردند و توضیح دادند که این تصمیم به او ۱۴ روز فرصت داده است تا آلمان را ترک کند؛ در غیر این صورت، او با هزینه شخصی خود به کشور مبدا اخراج خواهد شد.

به گفته مقامات، این مهلت در ۱۱ سپتامبر آینده به پایان می‌رسد. علاوه بر این، او دیگر اجازه ورود به آلمان و ماندن در آنجا را نخواهد داشت. اگر این کار را انجام دهد، ممکن است تا سه سال به زندان محکوم شود.

«محمدهادی مفتح» از تابستان ۲۰۱۸ مرکز اسلامی هامبورگ را اداره می‌کرد. در ۲۴ ژوئیه، «نانسی ویزر»، وزیر کشور فدرال آلمان این مرکز را به عنوان یک مرکز مهم تبلیغاتی برای مقاومت اسلامی در اروپا و مواضع ضداسرائیلی ممنوع کرد. پلیس سراسر آلمان دارایی‌ها و امکانات مرکز و پنج سازمان وابسته را مصادره کرد. از آن زمان تاکنون، مسجد آبی نیز تحت مدیریت مقامات فدرال آلمان بوده است.

منبع: sharghdaily-941544

برچسب ها
نسخه اصل مطلب