جستجو
رویداد ایران > استان ها > گلستان > برگزاری همایش آموزشی ترویجی و معرفی سبد محصولات کودی در گلستان

برگزاری همایش آموزشی ترویجی و معرفی سبد محصولات کودی در گلستان

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان , در همایش آموزشی ترویجی و معرفی سبد محصولات کودی که به میزبانی گلستان برگزار شد، گفت: در این همایش دو شرکت از استان گلستان و ۱۸ شرکت از استان های تهران، آذر بایجان، خراسان رضوی، مازندران، اصفهان و.. و دیگر استان ها حضور داشتند و کودهای تولیدی خود را در معرض نمایش کارگزاران و کشاورزان قراردادند‌.

سید صمد ضیائی افزود: این همایش به عنوان نمایشگاه سبدهای کودی کشور محسوب می شود و کشاورزان باید در کنار کودهای یارانه ای از کودهای غیر یارانه ای هم استفاده کنند زیرا به تنهای نمی‌توان به کودهای یارانه ای اکتفا کرد.
وی گفت: آب و خاک دو مورد از منابع ارزشمند ما محسوب می‌شوند و لازم است در کنار کودهای شیمیایی به دنبال استفاده از کودهای سبز، آلی ، بیولوژیک و دیگر کودها باشیم تا منابع آب و خاک حفظ شود و به آبهای زیرزمینی زمینی خسارت کودی وارد نشود‌.
و با اشاره به اینکه شرکت خدمات حمایتی صد درصد دولتی است، بیان کرد: عمده فعالیت آن توسط بخش خصوصی و حدود ۲۰ درصد توسط تعاونی های تولیدی آن هم از لحاظ توزیع کود انجام می‌شود.
ضیائی ادامه داد: در گلستان حدود ۷۰ 
کارگزاری در بخش خصوصی و حدود ۶۳ تعاونی تولیدی در ۱۴ شهرستان فعالیت دارند و شرکت خدمات حمایتی کشاورزی نماینده کارگزاران است.
وی با اشاره به اینکه گلستان، استان گندم بنیان شناخته شده، گفت: حدود ۹ تا ۱۱ درصد گندم کشور توسط استان گلستان تولید می‌شود، یعنی حدود ۳۶ روز نان مردم کشور را این استان تامین می کند.
واضافه کر:برای تولید ۱/۵ تن گندم، بیش از۱۰۰ هزارتن کلزا،۳۰۰ هزارتن جو در مجموع بالای دویست و پنجاه هزارتن کود های یارانه ای و غیر یارانه ای نیاز داریم برای این که تولید خوبی در استان داشته باشیم.

 
در حاشیه این همایش ،مدیر امور بازاریابی و مشتریان شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور عنوان کرد: همایش یک‌روزه آموزشی، ترویجی و معرفی سبد محصولات کودی به‌منظور حمایت از تولیدکنندگان داخلی انجام می‌شود تا کشاورزان و کارگزاران با جدیدترین کودهای تولیدی شرکت‌کنندگان داخلی آشنا شوند و کودهای باکیفیت را بدون واسطه خریداری و در مزارع و باغات خود استفاده کنند.* دست واسطه‌ها باید در توزیع کودهای کشاورزی کوتاه شود.
محمدمهدی سعیدی ادامه داد: در این نمایشگاه، کود باکیفیت و با استاندارد با قیمت کارخانه و مستقیم در اختیار کشاورز قرار می‌گیرد که به سود کشاورز و تولید کشور است و سعی ما براین است با برگزاری این همایش‌ها دست واسطه‌ها در عمل کوتاه شود.وی خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این همایش در راستای خودکفایی کودهای کشاورزی، حمایت از شرکت‌های تولیدکننده کودهای شیمیایی، ارتقای دانش  کارگزاران، کشاورزان و باغداران در دیدار چهره‌به‌چهره با تولیدکنندگان این عرصه و همچنین آشنایی با تازه‌ترین کودهای کشاورزی تولید داخلی است.
وی افزود:بدون شک استفاده از سایر کود های ها شامل آلی، زیستی و... برای بهره وری و سلامت محصولات کشاورزی بسیار مناسب است. اما باید کشاورزان هم توان خرید کود ها را داشته باشند وهم اینکه خودشان تمایل به استفاده از آنها را داشته باشند.

برچسب ها
نسخه اصل مطلب