جستجو
رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > حفر 18 متر تونل زیرزمینی برای پیدا کردن گنج

حفر 18 متر تونل زیرزمینی برای پیدا کردن گنج

پلیس مشهد در یک عملیات غافلگیرانه 8 تن از جویندگان گنج را در حالی داخل باغ تالار به دام انداخت که 18 متر تونل زیرزمینی حفر کرده بودند.

پلیس مشهد در یک عملیات غافلگیرانه 8 تن از جویندگان گنج را در حالی داخل باغ تالار به دام انداخت که 18 متر تونل زیرزمینی حفر کرده بودند.

به گزارش روزنامه خراسان، ماموران پاسگاه انتظامی فردوسی مشهد که برای پیشگیری از وقوع جرم و همچنین شناسایی خلافکاران، طرح ویژه به‎کارگیری منابع و مخبران محلی را در دستور کار قرارداده اند، طی روزهای گذشته به اخباری دست یافتند که نشان می داد افرادی با تجهیزات کامل قصد دارند گنج های زیرزمینی خیالی را پیدا کنند و یک شبه «قارون» شوند.

طولی نکشید که گروهی از افسران کارآزموده انتظامی با هدایت و نظارت مستقیم سروان مصطفی حسنی (رئیس پاسگاه انتظامی فردوسی) بررسی های نامحسوس را همزمان با تحلیل های کارشناسی آغاز کردند و به یک باند 15نفره رسیدند که نقشه خیالی گنج را در سر می‌پروراندند. بنابراین رصدهای اطلاعاتی پلیس وارد مرحله جدیدی شد و عوامل انتظامی در یک عملیات نفوذی ،باغ تالاری را زیر نظر گرفتند که جویندگان گنج به آن مکان رفت وآمد داشتند اما خیلی زود مشخص شد که جویندگان گنج،در همان باغ تالار مشغول حفر تونل های زیرزمینی هستند چرا که یکی از عوامل فروش دستگاه های گنج یاب به آنان وعده داده بود که در فاصله 25متری عمق زمین گنجی با ارزش وجود دارد و حالا 15نفر شبانه مشغول حفر تونل زیرزمینی با تجهیزات کامل بودند.

درهمین حال نیروهای انتظامی مراتب را به مقام قضایی اطلاع دادند و با کسب دستورات قضایی،عملیات ضربتی دستگیری جویندگان گنج را در حالی آغاز کردند که بررسی های نامحسوس آنان نشان می داد:گنج یابان شبانه وارد باغ تالار می شوند و به نوبت تا ساعت 3 بامداد به حفر تونل می پردازند. به همین خاطر عملیات مذکور به فرماندهی رئیس کلانتری در اوایل شب شروع شد اما تعدادی از گنج‌یابان که در داخل باغ تالار بودند با مشاهده نیروهای انتظامی از در و دیوار بالا رفتند و تعدادی از آن ها متواری شدند . با وجود این، عوامل انتظامی 5 نفر از متهمان را در حالی به دام انداختند که با قطع هواکش ها مشخص شد 3 تن از جویندگان گنج ،درون تونل های زیرزمینی مخفی شده اند. آنان که رمقی در بدن نداشتند به سختی خود را به دهانه تونل 18متری رساندند و به خاطر کمبود اکسیژن به مرز خفگی رسیدند. در این شرایط بی درنگ عوامل انتظامی با امدادگران اورژانس و آتش نشانی تماس گرفتند که با اکسیژن رسانی به 3 تن از متهمان ،حال آنان رو به بهبودی گذاشت و سپس چند تن از آتش نشانان وارد تونل زیرزمینی شدند اما جست وجوهای آنان نشان داد که فرد دیگری درون تونل مخفی نشده است.

با دستگیری 8 متهم مذکور در بولوار شاهنامه ،خمره های مشروبات الکلی نیز به همراه دستگاه های دیجیتالی فلزیاب (گنج یاب)،ابزار حفر کانال،قنداق خالی سلاح وینچستر و لوازم تولید مشروبات الکلی کشف و 4 دستگاه خودرو نیز توقیف شد و به مقر انتظامی انتقال یافت.

در همین حال با صدور دستورات ویژه ای از سوی سردار سرتیپ دوم احمد نگهبان (جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی)تلاش گسترده نیروهای انتظامی برای دستگیری متهمان فراری و ریشه یابی حفر تونل های زیرزمینی در حالی ادامه یافت که باغ تالار مذکور نیز با هماهنگی های قضایی پلمب شد.

 

منبع: etemadonline-672617

برچسب ها
نسخه اصل مطلب