جستجو
رویداد ایران > رویداد > سیاسی > اعتراض یک روزنامه به حلالیت طلبیدن وزیر علوم و ارتباطات دولت رئیسی؛ استعفا می‌دادید

اعتراض یک روزنامه به حلالیت طلبیدن وزیر علوم و ارتباطات دولت رئیسی؛ استعفا می‌دادید

روزنامه هم میهن از وزیر علوم و ارتباطات دولت ابراهیم رئیسی به شدت انتقاد کرده است.

روزنامه هم میهن از وزیر علوم و ارتباطات دولت ابراهیم رئیسی به شدت انتقاد کرده است. 

به گزارش هم میهن، بخش‌هایی از این مطلب را در ادامه می‌خوانید:

قصه حلالیت طلبیدن دو وزیر پیشین علوم و ارتباطات دولت سیزدهم، قصه نوشدارویی است که پس از مرگ سهراب رسید؛ بی‌فایده است. این دو وزیر هر کدام در حوزه کاری خود خسارت‌هایی به کشور و ملت زدند، تا آخرین روزی که قانون به آن‌ها اجازه می‌داد در جایگاه خود ماندند و همواره دست به توجیه اقدامات خود زدند.

آنچه در سه سال گذشته و به‌خصوص بعد از اعتراضات ۱۴۰۱ که میزان محدودیت‌های اینترنت اوج گرفت دیدیم، اینترنت گران و بی‌کیفیتی بود که همواره مورد اعتراض قرار می‌گرفت و فیلترینگی که دیگر از محتوای پورنوگرافیک و سیاسی (دلایل قدیمی فیلترینگ در ایران) گذشت و به پلتفرم‌های دیگر رسید.

 پس از انقلاب فرهنگی اول که سال ۵۹ آغاز شد و انقلاب فرهنگی دوم در دوران احمدی‌نژاد، سومین موج تصفیه اساتید در دوران وزارت زلفی‌گل رخ داد. هر وقت اعتراضی به این موضوع مطرح شد، گفتند مشکلات اداری و علمی داشتند. قابل کتمان نیست که قطعاً تخلفاتی در زمینه جذب یا انتقال به هیئت علمی در تمام ادوار رخ داده و متاسفانه خواهد داد.

مسئله این است که وزرای پیشین علوم و ارتباطات اگر تحت فشارهای خارج از دولت و از سوی نهادهای دیگر بودند، چرا وقتی دیدند که نمی‌توانند از حق مردم دفاع کنند،‌ استعفا ندادند؟ حلالیت گرفتن در سیاست وجود ندارد اما استعفا امری پذیرفته شده است.

 

منبع: etemadonline-672475

برچسب ها
نسخه اصل مطلب