جستجو
رویداد ایران > استان ها > فارس > مونسون 40 میلیارد تومان به برق فارس خسارت زد

مونسون 40 میلیارد تومان به برق فارس خسارت زد

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق فارس گفت: باد و طوفان، رعد و برق، جاری شدن سیلاب ها و... موسوم به مونسون، در چند روز اخیر بالغ بر 400 میلیارد ریال به شبکه توزیع برق این استان خسارت وارد کرده است.

حمیدرضا جلایر، دوشنبه 5 شهریور با بیان اینکه شهرستان های داراب، فسا، مهر، ممسنی و کوهچنار بیشترین خسارت ناشی از طوفان اخیر را متحمل شده اند، به خبرنگاران گفت: شکستگی و تخریب 28 اصله پایه و آسیب پذیرشدن حدود 87 پایه فشار متوسط و ضعیف به دلیل شسته شدن اطراف پایه‌ها در اثر شدت سیلاب، وارد آمدن خسارت به 4دستگاه تابلوترانس، آسیب دیدگی180 مترکابل خودنگهدار، آسیب دیدگی 2.2کیلومتر شبکه فشارمتوسط و 1.3کیلومتر شبکه فشارضعیف و معیوب شدن 45دستگاه ترانسفورماتور از جمله خسارات وارد شده به شبکه توزیع نیروی برق استان فارس در جریان این طوفان است.

جلایر گفت: با وجود وارد آمدن خسارت‌های سنگین به تاسیسات و تجهیزات برق در جریان طوفان و بارندگی های این سامانه بارشی، تلاش شبانه روزی نیروهای عملیاتی باعث گردید درکوتاه ترین زمان ممکن با اصلاح شبکه یا مانورخطوط توزیع آسیب دیده با خطوط دیگر، شبکه برق احیا و مشترکان برق دار شوند.

این مقام مسئول، ضمن تشکر و قدردانی از زحمات تمامی پرسنل، پیمانکاران و سیمبانان صنعت برق درخصوص پایداری شبکه در شرایط سخت ناشی از وقوع  طوفان اخیر در استان فارس افزود:  همواره  همکاران وگروه‌های عملیاتی به صورت شبانه روزی در حال رصد و پایش شبکه هستند تا در صورت بروز خسارت و آسیب احتمالی به خطوط توزیع برق، موارد را بررسی و در سریع ترین زمان ممکن اقدام به اصلاح و تامین برق مشترکان نمایند.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان فارس یادآور شد: در زمان وقوع بارندگی و طوفان گروه های عملیات و اتفاقات در محل‌های تعیین شده در مرکز و نواحی مدیریت های تابعه این شرکت، مستقر و با اقدام سریع و به موقع نیروها، مشکلات درکوتاهترین زمان ممکن رفع و زمینه تامین برق مطمئن و پایدار فراهم شد.

جلایر گفت: در هر شیفت کاری 165گروه شامل (گروه اتفاقات،گروه کمکی بحران، جرثقیل و بالابر و گروه خط گرم) مشغول بوده و با تلاش جهادی نسبت به رفع سریع مشکلات مناطق آسیب دیده در همان ساعات اولیه پایداری شبکه برق اقدام کردند.

انتهای پیام

برچسب ها
نسخه اصل مطلب