جستجو
رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > هشدار و اخطار مهم توانیر درباره مصرف برق

هشدار و اخطار مهم توانیر درباره مصرف برق

ذخایر برقآبی کشور، شاهد کاهش تولید نیروگاه‌های برقآبی هستیم و بنابراین نیاز است که از مشترکان درخواست کنیم که مدیریت مصرف برق داشته باشند.

به گزارش شبکه شرق، معاون هماهنگی توزیع توانیر گفت: «با توجه به تداوم موج گرما در بیشتر نقاط کشور انتظار داریم طی ده روز آینده با میزان تقاضای بالای برق مواجه باشیم.»

محسن ذبیحی، معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر در خبر ۱۳ گفت: «روز گذشته نصاب مصرف برق به حدود ۷۵ هزار و ۳۰۰ مگاوات رسید که نسبت به روز مشابه در سال قبل رشد بیش از ۴ درصد را نشان می‌دهد. »

او افزود: «با توجه به تداوم موج گرما در بیشتر نقاط کشو و روند افزایش نسبی رطوبت در مناطق شمالی و جنوبی کشور، همچنان انتظار داریم طی ده روز آینده با میزان تقاضای بالای برق مواجه باشیم. هرچه به پایان تابستان نزدیک می‌شویم، با توجه به پایان ذخایر برقآبی کشور، شاهد کاهش تولید نیروگاه‌های برقآبی هستیم و بنابراین نیاز است که از مشترکان درخواست کنیم که مدیریت مصرف برق داشته باشند.»

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر گفت: «مشترکان می‌توانند از مصرف همزمان وسایل برقی خودداری کنند و کولر‌ها را روی دمای آسایش و دور کم قرار دهند که در تامین پایدار برق موفق باشیم. با توجه به اینکه سفر زائران اربعین را داریم در تلاشیم که برق پایداری را در مناطق مرزی فراهم کنیم.»

منبع: sharghdaily-940978

برچسب ها
نسخه اصل مطلب