جستجو
رویداد ایران > استان ها > گلستان >  ۴۲۶ میلیارد تومان اعتبار مصوب حوزه فرهنگ استان در سفر شهید جمهور به گلستان 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان

 ۴۲۶ میلیارد تومان اعتبار مصوب حوزه فرهنگ استان در سفر شهید جمهور به گلستان 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با بیان اینکه یکی از نگاه های دولت سیزدهم تکمیل پروژه ها بود، افزود: در سفر اول شهید جمهور به استان ۱۸۰ میلیارد تومان و در سفر دوم ۲۴۶ میلیارد تومان در حوزه فرهنگ مصوب شد.

الهام متین در سومین قرارگاه خبری شهید همدانی گفت: یکی از موضوعات مورد توجه دولت مردمی و شهید جمهور، توجه به مناطق محروم بود و برای یک هزار نفر در این مناطق آموزش رایگان برگزار شد.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به استان گلستان برای توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و هنری داشته است، یادآور شد: در سفر اول شهید جمهور 180 میلیارد تومان و در سفر دوم  246 میلیارد تومان برای این بخش‌ها مصوب شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان افزود: در این مدت بیش از ۵٠٠ برنامه جریان ساز فرهنگی، ابتکاری و راهبردی در سطح استانی و شهرستانی در استان برگزار شد.

وی ادامه داد: استان گلستان یکی از ١٢ استان کشور است که برش جمعیتی را راه اندازی کرده است.

متین با اشاره به اختصاص ۴٣ میلیارد تومان برای تالار مرکزی گرگان، گفت: این اعتبار برای ادامه عملیات عمرانی این مجتمع بلاتکلیف چند ساله اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه یکی از نگاه های دولت سیزدهم تکمیل پروژه ها بود، افزود: در سفر اول شهید جمهور به استان ۱۸۰ میلیارد تومان و در سفر دوم  ۲۴۶ میلیارد تومان در حوزه فرهنگ مصوب شد.  

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان اظهارداشت: تالار فخرالدین اسعد گرگانی به عنوان اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی کشور برای ما حائز اهمیت است و مبلغ ١٠ میلیارد تومان برای تعویض پارکت های تالار و سیستم نور اختصاص یافت.

وی از افتتاح پروژه کتابخانه نگین شهر با اعتبار ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و خانه فرهنگ انبارالوم با اعتبار ۱۴ میلیارد تومان در هفته دولت خبر داد.

متین با اشاره به افزایش اعتبارات تملک و دارایی استان، گفت: این اعتبار از ۳.۴ در سال ۱۳۹۹، در سال جاری به ۷۶.۵ میلیارد تومان رسیده است.

وی افزود: در حوزه درآمد زایی نیز  از ۲۰۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۰ به بیش از یک میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ رسیده است.

متین تصریح کرد: در حال حاضر ٢ هزار و ٨١ نفر در استان تحت پوشش صندوق اعتباری هنر هستند.  


 مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان  خاطر نشان کرد: در تمام شهرهای فاقد سینما، سینمای سیار برگزار شده است


برچسب ها
نسخه اصل مطلب