جستجو
رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > گزارشی از خسارت زلزله در سیستان و بلوچستان

گزارشی از خسارت زلزله در سیستان و بلوچستان

مدیرکل ستاد بحران سیستان و بلوچستان، گفت: از ابتدای امسال، تاکنون ۹ مورد زلزله بالای سه ریشتر در استان به وقوع پیوسته که خسارت جانی به همراه نداشته است.

ترک خوردگی دیوار منازل خسارت ناشی از زلزله در نیکشهر است.

به گزارش ایرنا، فرماندار نیکشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: زلزله ۴.۵ ریشتری دیشب در این شهرستان منجر به ترک خوردن دیوار برخی از منازل شد.

مجیب حسنی بیان کرد: ️بیشتر منازل مسکونی مردم منطقه آبگاه و کوچینک، روستای ملوران، جوکان و برخی روستا‌های بخش بنت دچار ترک‌خوردگی شده است.

وی افزود: ️تیم‌های امدادی هلال احمر برای ارزیابی و اسکان موقت به منطقه کوچینک و آبگاه اعزام شده‌اند.

فرماندار نیکشهر ادامه داد: تمامی نیرو‌های امدادی و دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران شهرستان در حالت آماده باش قرار دارند.

وی گفت: این زلزله ساعت ۲۲ و ۳۱ دقیقه و ۳۱ ثانیه شب گذشته در ۲۷ کیلومتری بنت رخ داد.

ثبت ۹ زلزله از ابتدای سال تاکنون

مدیرکل ستاد بحران سیستان و بلوچستان اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۹ مورد زلزله بالای سه ریشتر در استان به وقوع پیوسته که خسارت جانی به همراه نداشته است.

مجید محبی افزود: از مجموع زلزله‌های رخ داده امسال در سیستان و بلوچستان تنها زلزله در شهر‌های نیکشهر و فنوج با ۴.۶ دهم ریشتر منجر به خسارت بسیار جزیی منازل ۲ روستای شهرستان‌های مذکور شد که جبران خسارت‌های شهروندان از طریق صندوق بیمه و بنیاد مسکن در حال پیگیری است.

وی بیان اینکه سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور با وضعیت جغرافیایی خاص خود گاه چندین مخاطره طبیعی را به یکباره با هم تجربه می‌کند، افزود: گسل مَکُران مهمترین گسل در جنوب ایران است که قابلیت لرزه خیزی بالای ۹ ریشتر را دارد.

مدیرکل ستاد بحران سیستان و بلوچستان گفت: گسل مَکُران در صورت فعال شدن احتمال بروز سونامی در نواحی ساحلی این استان را دارد که در کشور نظیر این نوع گسل وجود ندارد.

وی بیان کرد: همچنین گسل‌های نصرت آباد، سراوان، زاهدان و سفیدآبه از دیگر گسل‌های مهم سیستان و بلوچستان بشمار می‌رود که در محدوده فعالیت آن‌ها احتمال بروز زلزله وجود دارد.

منبع: fararu-766925

برچسب ها
نسخه اصل مطلب