جستجو
رویداد ایران > چندرسانه ای > ویدئو > (ویدئو) قیمت بنزین تغییر می‌کند؟

(ویدئو) قیمت بنزین تغییر می‌کند؟

وزیر نفت گفت: «در رابطه با مدیریت مصرف بنزین، اکنون اصلاً راهکار قیمتی مدنظر نیست و افزایش قیمت بنزین فعلاً در برنامه دولت نیست.»

محسن پاکنژاد، وزیر نفت، در نخستین روز کاری خود، گفت: راهکار‌های عملیاتی که به عنوان برنامه به نمایندگان مجلس ارائه کردم، به معنای این نیست که امکان رفع کامل ناترازی انرژی در کوتاه مدت وجود داشته باشد، ولی این امکان فراهم می‌شود که بتوانیم ناترازی را تا حدی تعدیل کنیم.

وی با اشاره به تلاش‌های دولت سیزدهم در حوزه دیپلماسی انرژی افزود: در رابطه با بحث واردات گاز در قالب سوآپ از ترکمنستان، اقدامات بسیار ارزشمندی انجام شده و، چون بخشی از این گاز به مصرف داخل می‌رسد، به رفع ناترازی کمک می‌کند.

وزیر نفت در ادامه درباره مدیریت مصرف بنزین هم گفت: هم اکنون اصلا راهکار قیمتی مدنظر نیست و راهکار‌های غیرقیمتی به بخشی فراتر از وزارت نفت؛ یعنی در تعامل و همکاری با سایر وزارتخانه‌ها بر می‌گردد.

وی تشریح کرد: این راهکار‌ها مانند استفاده از خودرو‌های کم مصرف، خودرو‌های برقی که تأسیسات مرتبط با آن‌ها اکنون در تهران وجود دارد و اقدامات ارزشمندی در این حوزه انجام شده و مواردی از این قبیل، در دستور کار خواهد بود که بدون افزایش قیمت بنزین، امکان ایجاد تعادل در مصرف فراهم شود.

آقای پاکنژاد درباره جذب سرمایه لازم برای توسعه در صنعت نفت نیز اظهار کرد: الگویی که به عنوان رابطه مالی دولت و شرکت ملی نفت ایران تعریف شده، سال هاست که بررسی می‌شود و نیاز به بازنگری دارد.

وی با اشاره به سهم ۱۴ و نیم درصدی شرکت ملی نفت ایران از فروش نفت، بیان کرد: این سازوکار فعلی، هزینه‌های بخش جاری نفت را هم به زحمت پوشش می‌دهد؛ بنابراین، الگو‌هایی را برای استفاده از سرمایه‌های خارج از وزارت نفت، نه لزوماً سرمایه‌های خارجی، در نظر داریم.

وزیر نفت درباره این الگو‌ها گفت: یکی از نمونه ها، استفاده از منابع مالی شرکت‌ها و صنایع عمده مصرف کننده گاز مثل پتروشیمی هاست که آن‌ها را در توسعه بالادستی دخیل کنیم تا بتوانند خوراک خود را تأمین کنند.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

منبع: faradeed-202830

برچسب ها
نسخه اصل مطلب