جستجو
رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > هشدار سیل تابستانی به ۴ استان طی فردا

هشدار سیل تابستانی به ۴ استان طی فردا

سازمان هواشناسی با صدور ۲ هشدار نارنجی و زرد از وقوع رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در برخی نقاط گردوخاک و همچنین افزایش ارتفاع امواج دریا به‌دلیل وزش باد شدید در ۷ استان کشور خبر داد.

سازمان هواشناسی کشور درخصوص تشدید ناپایداری‌های موسمی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب همراه با رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در برخی نقاط گرد و خاک طی فردا (پنجشنبه) در استان‌های فارس، هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد و نیمه جنوبی کرمان هشدار نارنجی صادر کرد.

به گزارش همشهری‌آنلاین، طغیان رودخانه‌های فصلی و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، صاعقه، آبگرفتگی معابر عمومی، لغزندگی جاده‌ها، شکل‌گیری روان‌آب و سیلاب، وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی و خسارت دیدن سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی از عوارض این مخاطره جوی است.

سازمان مذکور پرهیز از هرگونه تردد، توقف و برپایی چادر در حاشیه روخانه‌ها و مسیل‌ها، خودداری از فعالیت طبیعتگردی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، پرهیز از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها، آب‌رو‌ها و دهانه پل‌ها و تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت دیدن بخش کشاورزی، تسریع در جابه‌جایی محصولات کشاورزی برداشت‌شده و آمادگی راهداری، وزارت نیرو و سایر دستگاه‌های اجرایی خدمت‌رسان و امدادی را توصیه کرد.

طوفان در سواحل ۳ استان

سازمان هواشناسی همچنین درخصوص افزایش بیشینه سرعت وزش باد لحظه‌ای در محدوده ۲۴ نات و افزایش بیشینه ارتفاع امواج دریا تا ۱/۵ متر در مناطق ساحلی و دور از ساحل گیلان، مازندران و گلستان و دریای خزر از اواخر وقت جمعه شهریور تا دوشنبه ۵ شهریور هشدار زرد صادر کرد.

بر اثر این مخاطره جوی خطر غرق شدن شناگران، احتمال پاره شدن تور‌های صیادی، صدمه دیدن ماهیان در قفس و قایق‌های کوچک تفریحی و مسافری و شناور‌های سبک و اختلال در تردد شناور‌ها و فعالیت‌های ساحلی و فراساحلی پیش‌بینی شده است.

منع فعالیت‌های شنا و تفریحی و تردد قایق‌های کوچک و شناور‌های سبک، محدودیت تردد شناور‌های سنگین و نیمه‌سنگین و اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های دریایی توصیه‌های این سازمان است.

منبع: fararu-766565

برچسب ها
نسخه اصل مطلب