جستجو
رویداد ایران > استان ها > فارس > دانشکده پزشکی شیراز بالاترین رتبه اعتباربخشی را کسب کرد

نبوی‌زاده رئیس دانشکده پزشکی شیراز:

دانشکده پزشکی شیراز بالاترین رتبه اعتباربخشی را کسب کرد

رییس دانشکده پزشکی شیراز، از موفقیت این دانشکده در کسب رتبه پنج ساله در برنامه اعتباربخشی کشوری به عنوان بالاترین رتبه در این زمینه خبر داد.

دکتر سید حسام‌الدین نبوی‌زاده گفت: دانشکده‌های پزشکی در سراسر دنیا در یک برنامه جهانی، برای سنجش میران توانمندی و شایستگی در تربیت دانشجویان پزشکی و فارغ التحصیلی پزشکان عمومی، اعتباربخشی می شوند.

به گزارش رویدادایران به نقل از علوم پزشکی شیراز، نبوی‌زاده با اشاره به اجرای این اعتباربخشی در ایران افزود: دانشکده‌های پزشکی در ایران نیز در خصوص نوع امکانات، زیرساخت‌ها، تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری، فضاهای آموزشی و شاخص‌های مرتبط ارزیابی می‌شوند و براساس نوع شاخص‌ها، در رتبه های زمانی شش ماهه، یک ساله، دو ساله، سه ساله، چهار ساله و پنج ساله، رتبه اعتبار کسب می کنند.

او ضمن بیان اینکه دانشکده پزشکی شیراز در اعتباربخشی دوره گذشته، موفق به کسب رتبه سه ساله شده بود، ادامه داد: در آخرین برنامه اعتباربخشی که به تازگی نتایج آن اعلام شد؛ تنها دو دانشکده پزشکی شیراز و تهران، موفق به کسب رتبه اعتباربخشی پنج ساله در کشور شدند.

به گفته رئیس دانشکده پزشکی شیراز، این رتبه به مدت پنج سال در زمینه های آموزش دانشجویان و اعطای دانشنامه فارغ التحصیلی، اعتبار دارد

نبوی‌زاده با بیان اینکه این موقعیت باعث ارتقا و رشد در زمینه بهبود شاخص ها و توانمندی ها در ابعاد مختلف می شود، این موفقیت را مرهون حمایت های رییس، معاون آموزشی و مسئولان، اساتید گروه های آموزشی پایه و بالینی و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز دانست.

انتهای پیام

برچسب ها
نسخه اصل مطلب