جستجو
رویداد ایران > استان ها > فارس > حقابه رودخانه قره‌آغاج از سد سلمان فارسی رها شد

حقابه رودخانه قره‌آغاج از سد سلمان فارسی رها شد

مدیر منابع آب شهرستان قیروکارزین گفت: حقابه زیست محیطی رودخانه قره‌آغاج از سد سلمان فارسی رهاسازی شد.

به گزارش رویدادایران به نقل از آب منطقه‌ای فارس، محمد فتحی شهنانی گفت: حجم آب پشت سد سلمان فارسی با توجه به کم بارشی در رتبه دوم میزان انباشت آب در استان قرار دارد.

فتحی گفت: حق آبه زیستی محیطی قره آغاج که تامین کننده پایداری اکوسیستم مسیر 25 کیلومتری این رودخانه است، سالانه از سد سلمان فارسی رها و در ادامه مدیریت می‌شود.

او گفت: این اقدام با درخواست اداره محیط زیست و همکاری شرکت آب منطقه‌ای فارس برای جبران کم بارشی و نجات حیات اکو سیستم رودخانه قره آغاج، رهاسازی حقابه این رودخانه شروع شده است.

فتحی یادآور شد: هم اکنون اکو سیستم رودخانه قره آغاج میزبان چندین گونه از انوع پرندگان آبزی و کنار آبزی و دیگر آبزیان و حیوانات در فصل گرم تابستان است.

او خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات مهم در برنامه مدیریت رها سازی آب سد سلمان فارسی، توجه به محیط زیست و حفظ اکو سیستم طبیعی رودخانه قره آغاج و رونق گردشگری با توجه به رویکرد اکوسیستمی و ظرفیت‌های آنهاست،.

فتحی گفت: شرکت سهامی آب منطقه‌ای فارس همیشه در اولویت موضوع محیط زیست و حفظ اکو سیستم طبیعی رودخانه ها بهره مندی خردمندانه و پایدار از تالاب‌ها را دنبال می‌کند و در این زمینه آماده هر گونه همکاری با دستگاه های متولی و جوامع محلی است.

او از اهالی روستا‌های پایاب، باغداران کشاورزان ودامداران خواسته می‌شود از حضور در اراضی حریم سد سلمان فارسی و رودخانه قره آغاج امتناع و از تردد و توقف و اسکان در مسیر به طور جدی خودداری کنند.

به گزارش رویدادایران، سد سلمان فارسی در ۳۰ کیلومتری شمال شرقی شهر قیر و بر روی رودخانه قره‌آغاج واقع شده و از مهمترین سدهای بتنی قوسی وزنی در حال بهره‌برداری استان فارس با حجم مخزن نهصد و هفتاد میلیون متر مکعب است.

انتهای پیام

برچسب ها
نسخه اصل مطلب