جستجو
رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > هشدار مدیریت بحران به ساکنان شمال‌شرق تهران

هشدار مدیریت بحران به ساکنان شمال‌شرق تهران

حامد یزدی مهر با اشاره به صدور هشدار زرد سازمان هواشناسی مبنی بر بروز سامانه ناپایداری‌های همرفتی و فعالیت سامانه بارشی گفت: از بعدازظهر امروز سه شنبه ۳۰ مردادماه تا فردا چهارشنبه ۳۱ مرداد شاهد فعالیت این سامانه خواهیم بود.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به صدور هشدار زرد هواشناسی درباره احتمال فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات شمالی و مناطق شمالی فیروزکوه از ساکنان این مناطق خواست که طی امروز و فردا از صعود به ارتفاعات و همچنین در حاشیه رود‌ها و مسیل‌ها پرهیز کنند.

به گزارش ایسنا، حامد یزدی مهر با اشاره به صدور هشدار زرد سازمان هواشناسی مبنی بر بروز سامانه ناپایداری‌های همرفتی و فعالیت سامانه بارشی گفت: از بعدازظهر امروز سه شنبه ۳۰ مردادماه تا فردا چهارشنبه ۳۱ مرداد شاهد فعالیت این سامانه خواهیم بود.

طبق اعلام هواشناسی در بعضی ساعت‌ها برای دامنه و ارتفاعات شمالی استان تهران به ویژه مناطق شمالی فیروزکوه مخاطراتی نظیر رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید لحظه‌ای به ویژه در ساعات بعد از ظهر و شب و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: لغزندگی و اختلال موقت در تردد، به ویژه در نواحی کوهستانی و امکان آب گرفتگی و جاری شدن روان آب از اثرات این مخاطرات است.

از این رو به مردم و ساکنان این مناطق توصیه می‌شود از حضور در نواحی کوهستانی و صعود به ارتفاعات خودداری کنند، همچنین نسبت به عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها توجه لازم را داشته باشند و از طبیعت گردی در نواحی مذکور بپرهیزند.

یزدی مهر از پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر وقوع وزش باد شدید تا خیلی شدید لحظه‌ای و در نیمه جنوبی استان گاهی با گرد و خاک و کاهش کیفیت (هوا) نیز خبر داد و گفت: احتمال خسارت به محصولات کشاورزی، سقوط اجسام از ارتفاع و خسارت به سازه‌های موقت مانند داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی و تجهیزات موجود در نقاط مرتفع مانند برج‌ها و دکل‌ها وخطر شکستن درختان کهنسال و نهال‌ها وجود دارد و به شهروندان توصیه می‌شود از حضور در کنار داربست‌ها و ساختمان‌های نیمه کاره و سست بپرهیزند.

منبع: fararu-766220

برچسب ها
نسخه اصل مطلب