جستجو
رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > فارس با اجرای ۴۲۰۰ طرح صنعتی در آستانه جهش تولید است

مدير عامل شركت شهرك هاي صنعتي فارس:

فارس با اجرای ۴۲۰۰ طرح صنعتی در آستانه جهش تولید است

مدير عامل شركت شهرك هاي صنعتي فارس با بیان اینکه برای توسعه صنعت در فارس راهی جز توجه به صنایع کوچک و متوسط نیست، اهمیت ارتقا زیرساختها در شهرکها و نواحی صنعتی را متذکر شد.

سید مسعود عظیمی در نشستی با خبرنگاران حاضر در تور رسانه ای، راه اندازي شهرك ها ونواحي صنعتي در شهرستان ها و مناطق فاقد این زیرساخت را اولویت اعلام و اضافه کرد: تعادل و توازن‌بخشی در ایجاد و توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی در مناطق مختلف استان با هدف توزیع اشتغال در همه مناطق استان از برنامه هايي است كه بصورت ويژه پيگيري مي شود.

عظيمي با اشاره به نقش ویژه شهرک‌های صنعتی در بسترسازی به منظور جهش  صنعتی با مشاركت مردم  گفت: استان فارس از استان‌های وسیع  کشور با ۳۷ شهرستان است که در تمام  شهرستان‌های استان حداقل یک شهرک یا ناحیه صنعتی ایجاد شده است.

وي با بيان اينكه هم اكنون 64شهرك و ناحيه صنعتي در استان در مرحله واگذاري است و اين استان جايگاه دوم كشور را بخود اختصاص داده است گفت: در مناطقي  نظير شهرستان جويم نيز كه فاقد ناحيه صنعتي است نيز  راه اندازي ناحيه صنعتي در دستور كار قراردارد.

عظیمی  در ادامه با اشاره به لزوم اولويت سنجي براي استقرار صنايع پاك  در مركز استان بیان کرد"جذب سرمایه‌گذار در شیراز اهمیت بسیاری دارد اما این کلانشهر نیاز به طرح هاي  سرمایه گذاری دارد که محیط زیست و فضای این کلانشهر را حفظ کند.

وی با بيان اينكه  توسعه صنعت در استان فارس باید بر مبنای اصل مهم محیط زیست باشدگفت:در حال حاضر برای توسعه صنعت فارس راهی جز فعال شدن واحدهای کوچک و متوسط وجود ندارد و به منظور تحقق این مهم هم باید زیرساخت کافی فراهم شود.

مدير عامل شركت شهرك هاي صنعتي فارس با بيان اينكه بر اساس قانون ، تامين زيرساخت ها تا ورودي شهرك هاي صنعتي استان بر عهده دستگاه هاي خدمات رسان است گفت:  نبود زیرساخت کافی در صنعت استان فارس را از مشكلات اين بخش است و  يكي از زيرساخت هاي اصلي كه با مشكل مواجه هستيم برق است.

عظيمي در ادامه با بيان اينكه 3500واحد توليدي ،صنعتي و صنفي در شهرك ها و نواحي صنعتي استان با اشتغال بيش از 43500نفر پروانه بهره برداري دريافت كرده اند گفت:اين واحد ها در حوزه هاي مختلف صنعتي فعاليت مي كنند.

وي افزود:در سال گذشته 127واحد راكد به چرخه توليد بازگشته اند كه اقدامات به منظور رفع مشكلات و بازگشت واحد هاي راكد با همكاري ساير دستگاه هاي ديگر بصورت مستمر انجام مي شود

مدير عامل شركت شهرك هاي صنعتي فارس همچنين سرعت بخشيدن به  اجرا و بهره برداري از  طرح هاي صنعتي در مرحله ساخت وساز را از ديگر برنامه ها به منظور تحقق جهش بيان كرد و گفت:حدود 4200 طرح صنعتي با سرمايه  بخش خصوصي در شهرك هاي صنعتي استان در مرحله ساخت و ساز قراردارد كه تعداد 1500واحد معادل 35درصد آنها در مرحله تكميل يا ساخت اسكلت،580واحد معادل 15درصد در مرحله تكميل سالن توليد و490واحد معادل 13درصد نيز در مرحله پايان  نصب  ماشين آلات خط توليد قراردارد كه با به مدار آمدن بخشي از اين واحد ها كه پيشرفت فيزيكي بالايي دارند  اين واحد ها به چرخه توليد تحول شاهد جهش مناسبي در اشتغال و رشد  توليد خواهيم بود.

در تور رسانه اي روايت پيشرفت كه توسط شركت شهرك هاي صنعتي فارس و شركت خدماتي شهرك صنعتي بزرگ شيراز برگزار شد 40نفر از خبرنگاران و فعالان رسانه اي استان از واحد هاي توليدي صنايع سلولزي بهداشتي فارس رعنا  توليد كننده محصولات سلولزي و بهداشتي  ،عرقيات جنت توليد كننده انواع نوشيدني ها بر پايه عرقيات  و نون آپ توليد كننده انواع نان صنعتی و انواع شیرینی های آرد پز بازديد كردند.

انتهای پیام

برچسب ها
نسخه اصل مطلب