جستجو
رویداد ایران > رویداد > فرهنگی > ۸ مینی سریال جاسوسی برتر که نباید از دست بدهید

۸ مینی سریال جاسوسی برتر که نباید از دست بدهید

اغلب اوقات، مینی سریال‌های جاسوسی روی عناصر اکشن این ژانر تأکید می‌کنند که نتیجه‌ی نهایی مشابه فیلم‌های کلاسیکی مانند «جیمز باند» (James Bond) خواهد بود. اما بعضی از این سریال‌ها بیشتر به سمت جاسوسی این داستان‌ها گرایش پیدا می‌کنند و جاسوس‌ها و مأموران به اعماق یک طرح مخفیانه پیچیده و جذاب فرستاده می‌شوند.

ژانرهای سریال‌های تلویزیونی و فیلم‌های سینمایی در طول‌ سال‌ها تکامل یافته‌اند و چندین ژانر با هم ترکیب شده و ژانرها و زیرژانرهای جدیدی را تشکیل داده‌اند. نمونه‌ای از این ژانرهای تکامل‌یافته را می‌توان در مینی سریال‌های جاسوسی دید که بهترین عناصر ژانرهای تریلر، درام و اکشن را در خود جای داده‌اند.

اغلب اوقات، مینی سریال‌های جاسوسی روی عناصر اکشن این ژانر تأکید می‌کنند که نتیجه‌ی نهایی مشابه فیلم‌های کلاسیکی مانند «جیمز باند» (James Bond) خواهد بود. اما بعضی از این سریال‌ها بیشتر به سمت جاسوسی این داستان‌ها گرایش پیدا می‌کنند و جاسوس‌ها و مأموران به اعماق یک طرح مخفیانه پیچیده و جذاب فرستاده می‌شوند.

بهترین مینی سریال‌های جاسوسی که باید تماشا کنید

۱.‌ جاسوس (The Spy)

    خالق سریال: ‌میکائیل سالومون
  • بازیگران: ‌جما ردگریو، جیمز رمار، پیتر مارک، سیلاس کارسون، اولک کروپا، بارنا موریکز، امیل ماروا
  • زمان پخش: ‌۲۰۰۴
  • ژانر: ‌درام، جنایی، اکشن، جاسوسی
  • امتیاز IMDb به فیلم: ‌۶.۷ از ۱۰

در سریال «گرید» پس از یک حمله ناموفق با گازهای شیمیایی سمی، آن هم پس از ۱۱ سپتامبر، یک گروه ضدتروریسم بین‌المللی در ایالات متحده آمریکا به وجود می‌آید که رهبری آن به عهده مارن جکسون (با بازی جولیانا مارگولیس) از شورای امنیت ملی است.

بقیه اعضای این گروه از سازمان‌هایی مانند FBI، سازمان سیا و حتی سازمان‌های بریتانیایی مانند MI5 و MI6 هستند. علی‌رغم روحیه همکاری بین آژانس‌های جاسوسی و اطلاعاتی مختلفی که در این گروه درگیر هستند، رقابت‌های نه چندان پنهانی هم بین آن‌ها تقریباً بلافاصله شروع می‌شود.

سریال «گرید» شاید از بهترین مینی سریال‌های تاریخ نباشد، اما شمار زیادی از هواداران ژانر جاسوسی را به وجد می‌آورد. از کنش‌ها و واکنش‌ها درون سازمان‌های نام برده گرفته تا داستان‌های دراماتیک شخصیت‌ها و صحنه‌های پرشور اکشن، «گرید» هر عنصری از ژانر جاسوسی را در خود جای داده.

شاید این مینی‌ سریال هیچ کار شاقی انجام نداده باشد و ژانر را به سمت و سوی تازه‌ای نبرده باشد، اما در انجام استانداردهای ژانر جاسوسی به بهترین نحو ممکن عمل کرده است و تجربه‌ای لذت‌بخش در مبارزه با تروریسم ارائه می‌کند.

۳. خبرچین (Informer)

    خالق سریال: ‌پارک چان ووک
  • بازیگران: ‌سیمونا براون، کلر هولمن، دنیل لیتمن، مایکل موشونوف، فلورنس پیو، الکساندر اسکارسگارد
  • زمان پخش: ‌۲۰۱۸
  • ژانر: ‌جاسوسی، درام، تریلر
  • امتیاز IMDb به فیلم: ‌۷.۴ از ۱۰

«دختر نوازنده کوچک» اقتباس موفق پارک چان ووک از رمان جان لوکاره و یکی از بهترین مینی سریال‌های جاسوسی سال‌های اخیر است. این سریال با بمب‌گذاری سال ۱۹۷۹ در بن، پایتخت آلمان غربی آغاز می‌شود اما به بریتانیا، لبنان و باقی اروپا نیز می‌رود. مینی‌ سریال «دختر نوازنده کوچک» یک تریلر ژئوپلیتیکی است که با تعلیق‌های روان‌شناختی همراه شده.

چارلی، یک بازیگر تئاتر کم‌تجربه، به واسطه توطئه‌ها و طرح‌های تروریستی وارد فضای بی‌اعتمادی مطلق می‌شود و مجبور است با افرادی که پارانویا برای‌شان حکم یک مهارت شغلی را دارد، ارتباط برقرار کند.

فلورنس پیو، بازیگر نقش چارلی، عدم تعادلی را به مخاطب منتقل می‌کند که باعث می‌شود تمام لحظات پر زرق و برق جاسوسی سریال، مانند تکه‌هایی از یک رویای تب‌آلود به نظر برسند.

۵. جاسوسی در میان دوستان (A Spy Among Friends)

    خالق سریال: ‌مت چارمن
  • بازیگران: ‌اولگا کوریلنکو، اونا چاپلین، چارلی کاکس، ساموئل لیکی، الکس کینگستون، آدام جیمز، کوین هاروی، جان لایتبادی
  • زمان پخش: ‌۲۰۲۲
  • ژانر: ‌جاسوسی، اکشن، درام، تریلر
  • امتیاز IMDb به فیلم: ‌۶.۴ از ۱۰

در سریال «خیانت» چارلی کاکس نقش آدام لارنس، معاون رئیس MI6 بریتانیا را بازی می‌کند. رئیس آدام، سر مارتین‌ آنجلیس، اسطوره سرویس‌های اطلاعاتی با بازی سیاران هیندز است. مارتین به سرعت به دست یک زن مرموز روسی (با بازی اولگا کوریلنکو) مسموم می‌شود.

نام این زن کارا است، زنی که در گذشته هم به صورت حرفه‌ای و هم شخصی، با آدام تعامل داشته و در صعود سریع آدام به قله این سازمان اطلاعاتی سرمایه‌گذاری کرده است.

اکنون آدام باید بفهمد انگیزه‌های کارا از این ترور چه بوده و آیا او تنها عامل خارجی است که او و دپارتمان پرمخاطره‌اش را هدف قرار داده یا خیر.

شواهد به طور گمراه‌کننده‌ای به همه افراد نشان می‌دهند که آدام ممکن است در این کار دخیل بوده و خیانت کرده باشد. طولی نمی‌کشد که آدام مجبور است همزمان هم نام خود را از اتهام خیانت پاک کند، و هم با پیدا کردن کارا و عاملان این ترور، تهدید پیش رو را خنثی کند.

۷. بازی (The Game)

    خالق سریال: ‌ کوکی گیدرویچ، ورونیکا میگون، کیاران ماری اسمیت
  • بازیگران: ‌دیوید تننت، جانت مانتگامری، مارچین دوروچینسکی، میروسواف زبرویویچ، بورن گورمن، لیندا باست، آلن کوردانر، آنتون لسر
  • زمان پخش: ‌۲۰۱۳
  • ژانر: ‌اکشن، درام، عاشقانه، جنگی، جاسوسی
  • امتیاز IMDb به فیلم: ‌۶.۷ از ۱۰

مینی‌ سریال «جاسوسان ورشو» همه‌چیز دارد: داستان درجه یک نوشته آلن فورست که در اواخر دهه ۱۹۳۰ و در لهستان اتفاق می‌افتد، دیوید تننت در نقش شخصیت اصلی که یک وابسته نظامی فرانسوی به نام ژان فرانسوا مرسیه است و البته بودجه تولید مناسب.

این مینی‌ سریال دو قسمتی در سال ۱۹۳۷ ژان فرانسوا را به ما نشان می‌دهد که نه چندان مخفیانه از آلمان‌ها جاسوسی می‌کند. آلمان‌هایی که غرق در نازیسم برای جنگ آماده می‌شوند.

منبع: خبرآنلاین

منبع: faradeed-202373

برچسب ها
نسخه اصل مطلب