جستجو
رویداد ایران > رویداد > سیاسی > تلاش ناکام ثابتی برای پاسخ به عراقچی/ قالیباف: ماده 75 آیین نامه داخلی به شما تعلق نمی‌گیرد

تلاش ناکام ثابتی برای پاسخ به عراقچی/ قالیباف: ماده 75 آیین نامه داخلی به شما تعلق نمی‌گیرد

رئیس دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مانع تذکر آیین نامه‌ای نماینده تهران در پاسخ به اظهارات روز گذشته وزیر پیشنهادی امور خارجه شد.

عصر دیروز، عباس عراقچی، وزیر پیشنهادی امور خارجه در پاسخ به اظهارات امیرحسین ثابتی، نماینده تهران، به توئیت اخیر او در رابطه با شرمندگی‌اش از هموطنی با عباس عراقچی و محمدجواد ظریف اشاره کرد. اشاره‌ای که باعث عصبانیت ثابتی شد. او امروز، تلاش کرد با تذکر آیین نامه‌ای، پاسخ اظهارات دیروز عراقچی را بدهد.

او در تذکر آیین نامه‌ای اظهار کرد: «دیروز در جلسه، یکی از وزرای پیشنهادی موضوع خلاف واقعی را به من نسبت داد. همچنین گفت که مذاکرات احیای برجام با هماهنگی نهادهای بالادستی صورت گرفته است، بگویند برمبنای کدام مجوز مذاکرات احیای برجام در سال 99 شکل گرفت؟»

محمدباقر قالیباف که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت، اظهارات او را قطع و تاکید کرد که «تذکر شما باید در موضوع باشد. ما بررسی کردیم و دیدیم که تذکر مستند به ماده 75 آیین نامه داخلی مجلس به شما تعلق نمی‌گیرد.»

قالیباف سپس میکروفون ثابتی را قطع کرد. اقدامی که با اعتراض نماینده تهران همراه شد. او با صدای بلند گفت که «یکدفعه بگویید که نمی‌گذاریم حرف بزنید.»

منبع: sharghdaily-940631

برچسب ها
نسخه اصل مطلب