جستجو
رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > شناسایی یک مورد جدید ابتلا به آبله میمونی در این کشور آسیایی

شناسایی یک مورد جدید ابتلا به آبله میمونی در این کشور آسیایی

وزارت بهداشت فیلیپین گفت که مورد تازه ثبت شده، اولین مورد ابتلا به این بیماری در سال جاری است که روز گذشته (یکشنبه) به این بخش گزارش شد.

وزارت بهداشت فیلیپین گفت که مورد تازه ثبت شده، اولین مورد ابتلا به این بیماری در سال جاری است که روز گذشته (یکشنبه) به این بخش گزارش شد.

به گزارش ایسنا، وزارت بهداشت فیلیپین در بیانیه‌ای اعلام کرد: فرد مبتلا یک مرد ۳۳ ساله، تبعه فیلیپینی است که سابقه سفر به خارج از فیلیپین ندارد، اما سه هفته قبل از شروع علائم با فردی تماس نزدیک داشته که احتمالا آلوده به ویروس بوده است.

آخرین مورد ابتلا به ام پاکس در این کشور در دسامبر ۲۰۲۳ گزارش شد. این وزارتخانه گفت که همه موارد قبلی تحت مراقبت قرار گرفته و بهبود یافته‌اند.

از ابتدای سال ۲۰۲۴ میلادی بیش از ۱۰ کشور آفریقایی مواردی از ابتلا به این بیماری را گزارش کرده اند که از طریق تماس نزدیک منتقل می‌شود و جمهوری دموکراتیک کنگو بیش از ۹۰ درصد موارد گزارش شده را تشکیل می‌دهد.

به گفته متخصصان بهداشتی، فردی که به ام پاکس آلوده شده است طی ۲ تا ۱۹ روز پس از قرار گرفتن در معرض ویروس، علائم را نشان می‌دهد.

به گفته متخصصان سازمان جهانی بهداشت، ام پاکس باعث ایجاد بثورات و علائم شبیه آنفلوآنزا می‌شود.

نسخه جدیدی از ویروس بیماری آبله میمونی که نام آن به دلیل جلوگیری از برخی انگ‌های اجتماعی در جامعه آفریقا، از سوی سازمان جهانی بهداشت به ام پاکس تغییر یافت در هفته‌های اخیر باعث نگرانی جهانی شده است چراکه به نظر می‌رسد نسخه جدید حتی از طریق تماس نزدیک معمولی نیز راحت‌تر پخش می‌شود.

منبع: etemadonline-671755

برچسب ها
نسخه اصل مطلب