جستجو
رویداد ایران > استان ها > گلستان > وزارت کشور با ارتقاء درجه شهرداری "دوزین" به درجه ۴ موافقت کرد

 سرپرست دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان

وزارت کشور با ارتقاء درجه شهرداری "دوزین" به درجه ۴ موافقت کرد

سرپرست دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان از ارتقاء درجه شهرداری "دوزین" با ابلاغ وزیر محترم کشور خبر داد.

سید محسن حسینی اظهار کرد: با درخواست استاندار محترم گلستان و پیگیری های معاون محترم هماهنگی امور عمرانی استانداری ، وزارت کشور با ارتقاء درجه شهرداری "دوزین" به درجه ۴ موافقت کرد.

وی گفت : وزارت کشور شهرداری‌ها را بر اساس جمعیت، درآمد و موقعیت جغرافیایی هر شهر درجه‌بندی می‌کند و درجه‌بندی شاخصی است که دولت بر اساس آن میزان اعتبارات عمرانی مورد نیاز برای اجرای پروژه‌های شهری از جمله تأمین بودجه ، تجهیزات و ماشین‌آلات لازم را پیش‌بینی می کند.

حسینی افزود : علیرغم تشکیل شهرداری "دوزین" در انتهای سال ۱۳۹۶ ، درجه این شهرداری کماکان ۱ بود که با تلاش‌های شهرداری و شورای اسلامی شهر و پیگیری‌های استانداری ، سه درجه افزایش یافت و به درجه ۴ ارتقاء یافت.

سرپرست دفتر امور شهری و شوراهای استانداری عنوان کرد : درجه شهرداری شاخصی برای تعیین میزان توسعه شهر است و از سوی دیگر هر چه شهری توسعه‌ یافته‌تر باشد به دلیل درجه بالاتر اعتبارات بیشتری دریافت می‌کند ، لذا ارتقاء درجه شهرداری یکی از شاخصهای اصلی جهت جذب اعتبارات بیشتر در شهر و نیز افزایش امکانات و رفاه بیشتر برای شهروندان است.

حسینی ، جمعیت شهر دوزین در سال ۱۳۹۵  را ۵،۷۳۷ نفر  و در سال۱۴۰۲  جمعیت این شهر را  ۷،۱۴۰  نفر اعلام کرد و افزود : محدوده مصوب شهری ۱۰۶ هکتار و حریم شهر  ۲۶۲ هکتار است.

برچسب ها
نسخه اصل مطلب