جستجو
رویداد ایران > استان ها > فارس > وزارت کشور ایجاد "ناحیه ویژه باغات" را ابلاغ کرد

شهردار شیراز:

وزارت کشور ایجاد "ناحیه ویژه باغات" را ابلاغ کرد

شهردار شیراز گفت: وزارت کشور با درخواست شهرداری شیراز مبنی بر ایجاد ناحیه ویژه باغات برای اولین بار در کشور، زیر نظر مستقیم شهردار موافقت کرد.

محمدحسن اسدی گفت: وزارت کشور با درخواست شهرداری شیراز مبنی بر ایجاد ناحیه ویژه باغات برای حفظ و صیانت از باغات موجود، جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز، حفاظت از تنوع زیستی، مبارزه با گونه‌های مهاجم، جلوگیری از تخریب انهار و برداشت آب در بالادست و تأمین حق آبه باغداران برای اولین بار در کشور، زیر نظر مستقیم شهردار موافقت کرد.

به گفته وی؛ با توجه به قانون‌گذاری شهرداری و دستورالعمل محله بندی و منطقه بندی شهری و مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، در خصوص ساماندهی و سیاست‌گذاری باغ‌های قصردشت، با ایجاد «ناحیه ویژه باغات» با نقشه‌ها و اطلس فضایی آن، ممهور به مهر برجسته وزارت کشور موافقت شده است.

این مقام ارشد مدیریت شهری بیان کرد: شهرداری شیراز موظف است حداکثر سه ماه پس از ابلاغ این موافقت، ساختار سازمانی جدید خود را بر اساس ضوابط تشکیلاتی شهرداری‌ها و بدون توسعه تشکیلاتی، تهیه و برای تصویب به سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ارائه دهد.

اسدی با تأکید بر اینکه لزوم ابقای موافقت شده، منوط به رعایت مراتب اعلامی است، گفت: با توجه به لزوم حفظ باغ‌های قصردشت شهر شیراز، کاهش مساحت و کیفیت باغ‌های مذکور از اهمیت بسزایی برای مدیران شهری برخوردار است.

انتهای پیام

برچسب ها
نسخه اصل مطلب