جستجو
رویداد ایران > استان ها > فارس۱۰هزار مشترک فیبر نوری دارد/گرما عامل اختلال تماس تلفن های همراه است

مدیرمخابرات منطقه فارس:

فارس۱۰هزار مشترک فیبر نوری دارد/گرما عامل اختلال تماس تلفن های همراه است

مدیر مخابرات منطقه فارس با اشاره به تداوم طرح توسعه فیبر نوری، تعداد مشترکان این سیستم پیشرفته مخابراتی در فارس را ۱۰هزار مشترک اعلام کرد.

فرشید ایزدی یکشنبه ۲۸ مرداد به خبرنگاران گفت: طرح توسعه فیبر نوری تداوم دارد اکا به دلایل مختلف منجمله مسایل مالی از سرعت آن کاسته شده، اگرچه تدابیری برای سرعن بخشیدن به این پروژه اندیشیده و اجرا شده است.

مدیر مخابرات منطقه فارس در خصوص اختلال ایجاد شده در تلفن‌های همراه خاطرنشان کرد: علت عمده این اختلال ار سرویس خارج شدن سایت‌های بی تی اس در نتیجه گرمای هوا و قطع برق است.

ایزدی از اجرای ۱۰ هزار کیلومتر فیبر نوری از ابتدای شروع این طرح تاکنون در فارس خبر و ادامه داد: از این میزان حدود ۳ هزار کیلومتر درون شهری، ۳ هزار کیلومتر بین شهری و ۴ هزار کیلومتر روستایی است.

مدیر مخابرات منطقه فارس خاطرنشان کرد: از مجموع ۱۰ هزار کیلومتر فیبرنوری بخش شهری اجرا شده در این استان، نزدیک به ۵۰ درصد مربوط به کلانشهر شیراز است.

ایزدی با یادآوری وجود ۱۰ هزار مشترک در فارس اضافه کرد: بیشترین مشترکان فیبرنوری سهم بخش خانگی و کمتر از ۱۰۰۰ مشترک مربوط به سازمان‌ها و ارگان‌ها است.

وی سرعت بخشیدن به روند اجرای فیبر نوری در فارس را اولویت ذکر و خاطرنشان کرد: برخی عوامل روند توسعه را کند کرد‌ه‌اند که از جمله آنها بحث کمبود منابع مالی است که در این راستا تلاش کردیم این کمبود را از محل اجرای طرح نجما(فروش ملک) تامین کنیم.

مدیر مخابرات منطقه فارس ابراز امیدواری کرد که در ماههای آینده شاهد سرعت گرفتن اجرای این طرح باشیم.

ایزدی همچنین در خصوص ایجاد مشکل به دلیل سرقت کابلهای مخابراتی گفت: آن دسته از مشترکانی که به دلیل سرقت کابل مخابرات دچار مشکل شده اند، امکان ایجاد خط فیبر نوری وجود دارد که در صورت تمایل مشترک، انجام می شود.

وی در خصوص تفاوت خطوط فیبرنوری با خطوط ساده مخابراتی نیز عنوان کرد: سرعت اینترنت و کیفیت ارتباط در شبکه فیبرنوری بسیار مطلوب تر ار سیستم‌‌های موجود است به گونه‌ای که مشترک امکان برخورداری از سرعت ۵۰ تا ۳۰۰ مگابایت را با استفاده از امکانات فیبرنوری خواهد داشت.

انتهای پیام

برچسب ها
نسخه اصل مطلب