جستجو
رویداد ایران > رویداد > سیاسی > گزارشی از دومین روز جلسات مجلس بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی دولت چهاردم؛ موافقان و مخالفان وزرای پیشنهادی چه گفتند؟

گزارشی از دومین روز جلسات مجلس بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی دولت چهاردم؛ موافقان و مخالفان وزرای پیشنهادی چه گفتند؟

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دومین روز از بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی دولت چهاردهم، به بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی اطلاعات پرداختند که جزییات آن را می توانید در این گزارش مرور کنید.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دومین روز از بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی دولت چهاردهم، به بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی اطلاعات پرداختند که جزییات آن را می توانید در این گزارش مرور کنید.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی که صبح شنبه - ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ خط مشی و اصول کلی دولت چهاردهم را بررسی کرده بودند، در جلسه نوبت صبح امروز یکشنبه-۲۸ مرداد ۱۴۰۳ به بررسی صلاحیت حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل خطیب، وزیر پیشنهادی اطلاعات پرداختند.

در ابتدای این جلسه، ابراهیم رضایی نظر کمیسیون امنیت ملی درباره خطیب را قرائت کرد و  از موافقت این کمیسیون با وزیر پیشنهادی اطلاعات خبر داد.

همچنین ولی الله بیاتی اعلام کرد که نظر سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی موافق با وزیر پیشنهادی اطلاعات است.

مخالفان وزیر پیشنهادی اطلاعات

 به وزیر پیشنهادی اطلاعات رای منفی می‌دهم اما رای من نمادین است

مجتبی زارعی با بیان اینکه «من به وزیر پیشنهادی اطلاعات رای منفی می‌دهم اما رای من نمادین است»، عنوان کرد: من اینجا نمی‌خواهم درباره عظمت دستگاه اطلاعاتی صحبت کنم اما امروز یک جهاد تبیین دارم؛ ضمناً هیچ یک از نمایندگان را دعوت به رای ندادن به آقای خطیب نمی‌کنم.

موافقان وزیر پیشنهادی اطلاعات

 وزارت اطلاعات در مقابل طراحی‌های متعدد دشمن قوی عمل کرده است

علاء‌الدین بروجردی با بیان این‌که شرایط امروز در منطقه بسیار حساس است، تصریح کرد: ما شاهد جنگ اقتصادی و جنگ اطلاعاتی هستیم از سازمان‌های اطلاعاتی بزرگ دنیا تا سازمان‌های منطقه‌ای و همپیمانان آمریکا، همه مقابل ما صف‌آرایی کرده‌اند لذا در این وضعیت سازمان‌های اطلاعاتی کشور به خصوص وزارت اطلاعات قوی عمل کردند و توانستند در مقابل چنین جنگ چند وجهی بسیار پیچیده عمل کنند که اینها همه به توانمندی ویژه نیاز دارند.

«خطیب» به هیچ حزب، گروه و جریانی تعلق ندارد

احمد جباری، وزیر پیشنهادی اطلاعات را از برجسته‌ترین و باتجربه‌ترین شخصیت‌ها دانست و گفت که آقای خطیب یک شخصیت فراجناحی است که به هیچ حزب، گروه و جریان سیاسی تعلق ندارد.

وزارت اطلاعات مطابق برنامه هفتم توسعه‌ برنامه‌های خود را ادامه خواهد داد

در ادامه این جلسه حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل خطیب وزیر پیشنهادی اطلاعات در دفاع از برنامه های خود برای این وزاتخانه با بیان اینکه تولید اطلاعات و مشارکت در تامین امنیت ملی دو وظیفه ذاتی وزارت اطلاعات به حساب می‌آید، افزود: مطابق برنامه هفتم توسعه برنامه های خود را در وزارت اطلاعات از جمله مشارکت در تامین اشراف اطلاعاتی و طرح جامع پایش اطلاعاتی کشور و تامین نیازمندی‌های اطلاعاتی نهادها و کمک به هوشمند سازی دولت الکترونیک ادامه خواهم داد.

لازم به ذکر است که رای گیری برای وزرای پیشنهادی بعد از اتمام بررسی صلاحیت ۱۹ وزیر پیشنهادی در مجلس انجام می شود که احتمالا چهارشنبه ۳۱ مرداد خواهد بود.

 

منبع: etemadonline-671608

برچسب ها
نسخه اصل مطلب