جستجو
رویداد ایران > چندرسانه ای > ویدئو > (ویدئو) دیدار کیم جونگ اون با پناهجویان سیل‌زده در پیونگ یانگ

(ویدئو) دیدار کیم جونگ اون با پناهجویان سیل‌زده در پیونگ یانگ

مقامات کره شمالی حدود ۱۵۴۰۰ نفر از سیل‌زدگان جمله مادران، کودکان، سالمندان و سربازان معلول را به مراکزی در پیونگ یانگ منتقل کردند.

 

فرارو- کیم جونگ اون رهبر کره شمالی از اقامتگاه سیل‌زدگان در پیونگ یانگ که آوارگان سیل از استان‌های پیونگان شمالی، جاگانگ و ریانگانگ به آنجا منتقل شده‌اند دیدن کرد.

به گزارش فرارو، هفته‌ها پیش، مناطق مجاور مرز چین در کره شمالی در معرض بارندگی‌های بی‌سابقه‌ای قرار گرفت که منجر به جاری شدن سیل در شهر‌های سینویجو و اویجو در استان پیونگان شمالی شد.

در روند تخلیه ساکنان مناطق سیل‌زده، از ۱۰ هلیکوپتر استفاده شد و بیش از ۲۰ پرواز ترابری انجام شد و قایق‌های نیروی دریایی نیز شرکت داشتند.

رهبر کره شمالی به رغم دستورات قبلی برای تقویت تدابیر در برابر بلایای طبیعی، از مسئولان به دلیل عدم آمادگی مقابل بارندگی‌های شدید اخیر انتقاد کرده است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، پیش از این آمادگی کشورش را برای ارائه کمک‌های بشردوستانه برای کمک به پیونگ یانگ برای مقابله با خسارات ناشی از سیل ابراز کرده بود، با این حال، کیم جونگ اون گفته که کره شمالی برنامه‌های خود را برای توانبخشی ترسیم کرده است و در صورت نیاز بعداً از روسیه کمک خواهد گرفت.

کره جنوبی نیز از این پیشنهاد حمایت کرد، اما کیم به این پیشنهاد پاسخ داد و سئول را تفاله توصیف کرد و از رسانه‌های کره جنوبی به دلیل تحریف تصویر کره شمالی با اغراق در تلفات سیل انتقاد کرد.

رهبر کره شمالی تایید کرده بود که روند بازسازی خانه‌ها و تثبیت مناطق آسیب دیده ممکن است دو تا سه ماه طول بکشد.

در این مدت، مقامات کره شمالی حدود ۱۵۴۰۰ نفر از جمله مادران، کودکان، سالمندان و سربازان معلول را به مراکزی در پیونگ یانگ منتقل کردند.

منبع: fararu-764663

برچسب ها
نسخه اصل مطلب