به گزارش اکوایران؛ نگاهی به روند قیمت بازار خودروهای داخلی و مونتاژی می‌توان گفت امروز سایپایی‌ها در بسیاری از موارد با افت قیمت روبه‌رو بوده‌اند، این درحالی که ایران‌خودرویی‌ها بیشتر ثبات قیمت داشته‌اند.

فعالان بازار خودرو معتقدند نوسان قیمت در بازار، خریداران و فروشندگان را سردرگم کرده است و موجب کاهش حجم معاملات شده است. فعالان بازار معتقدند ادامه این روند، خریداران را از بازار دور کرده و رکود بیشتر را به همراه خواهد داشت.

از سوی دیگر امروز نرخ دلار در کنار سایر بازارهای موازی هم ثبات قیمت داشته که این امر بر نوسانی شدن قیمت در بازار اثرداشته است.

بررسی بازار نشان می‌دهد امروز بیشترین کاهش قیمت به «ساینا دنده‌ایS» رسید و این خودرو با کاهش 6 میلیونی در بازار قیمت‌گذاری شد. «اطلس» هم کاهشی 5 میلیونی در بازار داشت. در میان ایران خودرویی‌‌ها نیز امروز شاهد رسیدن «دنا پلاس6 دنده توربو» به مرز 900 میلیون تومان بودیم.

قیمت محصولات ایران خودرو

گزارش سایت کارنامه و باما نشان می‌دهد در میان محصولات ایران خودرو امروز قیمت خودروهای «دنا پلاس6 دنده توربو»، «پژو207i  اتوماتیک TU5P»، «هایما S7پلاس»، «تارا اتوماتV2»، «پژو پارس LX» مدل 1402 و «رانا پلاس» مورد ارزیابی قرار گرفت.

براساس گزارش خبرنگار اقتصادنیوز، «دنا پلاس6 دنده توربو» در بازار امروز 900 میلیون تومان قیمت خورد و کاهش 3 میلیون تومانی داشت. از سوی دیگر با بررسی بازار می‌‌توان گفت «پژوi  207اتوماتیک TU5P» هم در بازار 881 میلیون تومان قیمت خودرو و کاهش 2 میلیون تومانی داشت. به گزارش اقتصادنیوز، از سوی دیگر امروز «هایما S7پلاس» امروز بدون تغییر یک میلیارد و 615 میلیون تومان قیمت خورد. ارزیابی‌ها همچنین نشان می دهد امروز «تارا V2 اتومات» هم در بازار 903 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد تغییر قیمت نداشت. «رانا پلاس» هم در بازار 614 میلیون تومانی ماند. «پژو پارسLX» مدل 1402 هم امروز و 835 میلیون تومان قیمت گذاری شد.