جستجو
رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > جزییات مهم از واگذاری زمین رایگان

جزییات مهم از واگذاری زمین رایگان

معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت: در جهت تولید مسکن در روستاها و شهرهای کشور نیازمند تقویت تخصیص اراضی رایگان از سوی دولت هستیم.

به گزارش شبکه شرق، تخصیص عرضه زمین به متقاضیان در طی سال های گذشته اثرات بسیار مثبتی بر روی بازار مسکن و همچنین افزایش تولید مسکن داشته است که همین امر باعث شده بازار مسکن به سمت رونق هدایت شود. تجربه تخصیص زمین در طول سال گذشته باعث شده است که میزان تولید مسکن در شهرهایی که این اراضی اختصاص یافته است افزایش یابد و متقاضیان هم در این زمینه نسبت به دوره های گذشته از رضایت‌مندی بیشتری برخوردار بوده‌اند.

در همین رابطه مجید جودی معاون روستایی بنیاد مسکن گفت: تخصیص زمین به متقاضیان در روستاهای کشور یکی از اصلی ترین سیاست های بنیاد مسکن در قالب مهاجرت معکوس بوده است که این سیاست خود می‌تواند زمینه ساز بهبود و افزایش تولید مسکن در بافت روستایی کشور باشد بنابراین باید به طور قطع این سیاست اجرایی در دستور کار دولت قرار گیرد.

وی افزود: دولت در حال حاضر زمینه را برای تخصیص اراضی رایگان در دستور کار خود قرار داده است بنابراین باید حتما این سیاست اجرایی شود و در دولت جدید هم ادامه یابد چراکه یکی از اصلی ترین راهکارها برای رونق مسکن در شهرهای کشور همین سیاست بوده است.

جودی با بیان اینکه سیاست تخصیص زمین رایگان در دولت سیزدهم باعث شد که روند تولید مسکن آن هم به صورت تدریجی در بافت روستاهای کشور افزایش یابد افزود: در شرایط کنونی باید حتما سیاست تخصیص زمین رایگان تقویت شود چراکه در حال حاضر این سیاست باعث رونق در روستاهای کشور و همچنین بازگشت امید در بین روستاییان کشور شده است.

معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن اظهار کرد: به دولت جدید هم این پیشنهاد را می دهیم که حتما این سیاست را ادامه دهند چراکه اجرای این طرح باعث شده که قیمت تمام شده ساخت مسکن هم برای روستاییان کمتر شود چراکه تعداد بسیار زیادی از متقاضیان واحدهای مسکونی خود را به صورت افقی و با تراکم پایین تر از جمله یک طبقه یا دو طبقه ساخته اند همچنین این واحدها از سوی متقاضیان به صورت تدریجی ساخته خواهند شد.

جودی توضیح داد: باید هرچه سریعتر روند تخصیص زمین در این دوره ادامه یابد تا شاهد افزایش تولید مسکن در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر باشیم چراکه حدود یک میلیون از واحدهای  نهضت ملی مسکن در روستاها وشهرهای زیر ۲۵ هزار نفر در حال ساخت است که باید این روند ادامه یابد.

 

منبع: sharghdaily-940104

برچسب ها
نسخه اصل مطلب