جستجو
رویداد ایران > رویداد > فرهنگی > ۴۰ بازیگر از کشورهای خارجی در یک سریال ایرانی؛ سلمان فارسی به کجا رسید؟

۴۰ بازیگر از کشورهای خارجی در یک سریال ایرانی؛ سلمان فارسی به کجا رسید؟

زندگانی سلمان فارسی با فراز و نشیب هایش، چنان جذاب بود که از سالها قبل، داوود میرباقری، نویسنده و کارگردان کارکشته و مولف کشورمان را مجذوب خود کرده بود.

 ساخت سریال سلمان فارسی، ضرورتی اجتناب ناپذیر است. سریالی که مروج نگاه ملی و اسلامی در دوران گام دوم انقلاب اسلامی در عرصه داخلی و جهانی بوده و می تواند تراز فرهنگی جمهوری اسلامی را به منصه ظهور برساند.

سریالی که با تلفیق ظرفیت های مطلوب جمهوری اسلامی مانند روحیه حق طلبی و حقیقت جویی ایرانیان و سابقه طولانی ارادت ایرانیان به امامان شیعه و جهان شمولی دین مبین اسلام در صدد معرفی الگویی از یک ایرانی مسلمان شیعی است.

چرا ساخت سریال «سلمان فارسی» مهم است؟

نهایتاً فاز صفر، بزرگ ترین اثر نمایشی تاریخ سینما و تلویزیون ایران است که به سفارش سیما فیلم و توسط شرکت زلال فیلم به نویسندگی و کارگردانی داوود میرباقری و تهیه کنندگی حسین طاهری با برنامه ریزی دقیق آغاز شد.

جمع بزرگی از کاربلدترین افراد حوزه نمایش در این گروه جمع شدند تا تحت نظارت و حمایت رسانه ملی، سریال سلمان فارسی را بسازند. استفاده از ظرفیت بالای کارگردان توانا، مولف و امتحان پس داده کشورمان، داوود میرباقری بعد از سال ها عدم فعالیت موثر در حوزه تاریخ اسلام و همین طور آزادسازی ظرفیت های تولیدی و پتانسیل های گوناگون در بخش های مختلف نیز از رویدادهای مثبتی بود که ساخت این سریال در پی داشت.

بازبینی از ده ها لوکیشن داخلی و خارجی انجام و ظرفیت سنجی های مختلفی ثبت شد. برای بهره گیری از ظرفیت های بومی در بخش پیش‌تولید، گروه کارگردانی با حضور در تمام استان‌ها از حدود ۲۰ هزار نفر عوامل تئاتری تست گرفته و ثبت اطلاعات شده که با شش هزار نفر از آنها گفت‌وگو انجام شد که همگی به مرور برای حضور در جلوی دوربین فراخوانده می‌شوند.

در پشت دوربین، تاکید تیم سازنده بر استفاده از ظرفیت های ایرانی بود. چنانچه ده ها گروه تولیدی با ترکیبی از تجربه افراد کارکشته و جوانانی مستعد با نگاهی دانش بنیان دور هم جمع شدند تا در ساخت این اثر مهم، سهیم باشند.

ساخت و ساز دکورها و تجهیزات ماندگار و تلفیق آنها با به روزترین جلوه های ویژه بصری و کامپیوتری از دیگر ویژگی های از دیگر ویژگی های خاص این طرح بزرگ بوده و هست. حدود ۲۴ کارگاه تخصصی در شهرک غزالی برپا شد تا متخصص ترین افراد در حوزه های مختلف وارد میدان شوند.

منبع: ایرنا

منبع: faradeed-201553

برچسب ها
نسخه اصل مطلب