جستجو
رویداد ایران > استان ها > گلستان > افتتاح طرح شهید عجمیان در مدارس کم برخوردار گلستان

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان

افتتاح طرح شهید عجمیان در مدارس کم برخوردار گلستان

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان با اشاره به طرح شهید عجمیان، نهضت بهسازی و شاداب سازی مدارس مناطق کم برخوردار با مشارکت گروههای جهادی در استان گلستان افتتاح شد.

وحید فراهی از آغاز نهضت تعمیر، بهسازی و شاداب‌سازی ۲۰۸ مدرسه مناطق کم برخودار استان در قالب طرح شهید «عجمیان» خبر داد و گفت: این طرح تا پایان تابستان امسال با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال انجام خواهد شد.

فراهی اضافه کرد: از مجموع اعتبارات پیش بینی شده برای این طرح، ۱۵۰ میلیارد ریال برای بهسازی و تعمیر اساسی مدارس بزرگ و بقیه برای برای بهسازی و شاداب سازی کلاس‌های درس هزینه می‌شود.

به گفته وی، سال گذشته در طرح شهید عجمیان حدود سه هزار کلاس درس با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال بهسازی و تعمیر شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان همچنین از تکمیل یا احداث ۱۰۰ فضای آموزشی و پرورشی طی حدود سه سال فعالیت دولت سیزدهم در این استان خبر داد و بیان کرد: این فضاهای آموزشی با مجموع ۵۲۰ کلاس درس و با اعتباری بالغ بر هفت هزار میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

فراهی ادامه داد: علاوه بر کلاس‌های درس ساخته شده در دولت سیزدهم، ۵۵۰ کلاس درس دیگر هم در قالب ۱۰۶ فضای آموزشی در مناطق محروم و کم برخوردار این استان ساخته می‌شود.

به گفته وی، از این تعداد کلاس درس که با مشارکت ۹۵ درصدی خیرین مدرسه ساز درحال ساخت است، ۳۵ مدرسه با ۲۰۰ کلاس درس تا مهر امسال تکمیل و تحویل آموزش و پرورش می‌شود.

وی با اشاره به شعار امسال «جهش تولید با مشارکت مردم» توضیح داد که یکی از بسترهایی که می‌توان از ظرفیت‌های مردمی همچون خیران و گروه‌های جهادی بهره گرفت، در حوزه مدرسه‌سازی است. چند سالی هست که در این حوزه، گروه‌های مردمی را وارد کردیم و شاهد برکات آن نیز بودیم.


برچسب ها
نسخه اصل مطلب