جستجو
رویداد ایران > رویداد > علمی > (تصاویر) هیولای دریایی؛ طرح جدید ارتش آمریکا برای احیای فناوری اتحاد جماهیر شوروی

(تصاویر) هیولای دریایی؛ طرح جدید ارتش آمریکا برای احیای فناوری اتحاد جماهیر شوروی

آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی (DARPA)، بازوی فناوری پنتاگون، در حال ساخت یک وسیله نقلیه اثر سطحی (GEV) است که Liberty Lifter نام دارد.

ارتش ایالات متحده از برنامه‌ای شگفت انگیز برای توسعه یک هواپیمای متفاوت به نام Liberty Lifter که به هیولای دریایی مشهور است، پرده برداشت.

به گزارش روزیاتو، این طرح بر اساس فناوری دوران جنگ سرد اتحاد جماهیر شوروی بنا شده و قرار است تا سال ۲۰۲۷ به پرواز درآید.

جزئیات پروژه Liberty Lifter ارتش ایالات متحده

آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی (DARPA)، بازوی فناوری پنتاگون، در حال ساخت یک وسیله نقلیه اثر سطحی (GEV) است که Liberty Lifter نام دارد. این هواپیما از نوع اکرانوپلان است – مشابه آنچه روس‌ها در دوران جنگ سرد ساختند – و مسئولیت حمل و نقل تجهیزات جنگی در مقیاس وسیع را بر عهده خواهد داشت.

آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی اعلام کرده است: «برنامه Liberty Lifter در حال حاضر در مرحله طراحی است و یک هواپیمای دریایی مقرون به صرفه و نوآورانه خواهد ساخت که می‌تواند مأموریت‌های لجستیکی سریع را برای وزارت دفاع و تجارت متحول کند.»

این پروژه بلندپروازانه نشان دهنده تلاش ایالات متحده برای پیشرفت در زمینه فناوری‌های نظامی و حمل و نقل است و می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر عملیات‌های نظامی و تجاری در آینده داشته باشد.

منبع: fararu-763449

برچسب ها
نسخه اصل مطلب