جستجو
رویداد ایران > رویداد > علمی > شیء مرموز کنار رودخانه، یک «عاج» 10 هزارساله از آب درآمد

شیء مرموز کنار رودخانه، یک «عاج» 10 هزارساله از آب درآمد

یک شکارچی فسیل در می‌سی‌سی‌پی پس از شناسایی یک شئ منحنی عجیب که از کرانه‌ی یک نهر بیرون زده بود، فسیل بزرگی را کشف کرد.

فرادید| یک شکارچی فسیل در می‌سی‌سی‌پی پس از شناسایی یک شئ منحنی عجیب که از کرانه‌ی یک نهر بیرون زده بود، فسیل بزرگی را کشف کرد. حفاری دقیق محل کشف منجر به پیدا شدن یک عاج کامل ماموت مربوط به عصر یخبندان شد.

به گزارش فرادید، این کشف روز شنبه، سوم آگوست در منطقۀ مَدیسون توسط یک جمع‌کننده فسیل به نام اِدی تِمپِلتون انجام شد.اداره محیط زیست می‌سی‌سی‌پی گزارش داده: «وقتی ادی و تیم دیرین‌شناسی ایالتی به محل کشف فسیل رسیدند، عاج فسیل را در وضعیت شگفت‌انگیزی یافتند که فقط تا حدی بالای آب، زیر یک بریدگی در گل در یک آبریزگاه کوچک قرار داشت.»

ماموت نر کلمبیایی تا 22000 پوند وزن داشته است. سرویس پارک ملی گفته که نرها و ماده‌ها عاج‌های بلند و منحنی داشتند

ارتفاع شانه‌های بزرگ‌ترین ماموت‌های کلمبیایی حدود ۳.۹ متر و وزن آن‌ها تقریباً ۹۹۷۹ کیلوگرم بوده و عاج‌های بلند و منحنی داشتند. کارشناسان می‌گویند آن‌ها خز ضخیم ماموت‌های پشمالو را نداشتند. 

این فسیل به آرامی با گچ و فویل پوشانده شد تا قبل از برداشتن، تثبیت شود و نمونه‌های رسوب گرفته شد تا از محیطی که زمان رسوب کردن در آن وجود داشته، اطلاعاتی بدست آید. 

بر اساس موقعیت عاج در نهر، این ماموت احتمالاً همان نزدیکی مرده و بقایای آن به امتداد کانال نهر منتقل شده است. سپس در گل و لای و خاک رس، احتمالاً پس از یک طوفان سیل‌آسا، دفن شده است. 

این فسیل که پس از محصور شدن در گچ تقریباً ۲۷۲ کیلوگرم وزن داشت، در حال حاضر در موزه علوم طبیعی می‌سی‌سی‌پی برای مراقبت بیشتر و مطالعه دقیق نگهداری می‌شود.

مترجم: زهرا ذوالقدر

منبع: faradeed-201148

برچسب ها
نسخه اصل مطلب