جستجو
رویداد ایران > رویداد > سیاسی > سخنگوی سپاه: تعرض احمقانه دشمن پاسخ قاطع خواهد داشت

سخنگوی سپاه: تعرض احمقانه دشمن پاسخ قاطع خواهد داشت

معاون روابط‌عمومی سپاه پاسداران با تأکید بر اینکه امروز وحشت و انتظار پاسخ همه سرزمین‌های اشغالی را فراگرفته است، گفت: دشمن احمقانه تعرض کرد و پاسخ قاطع و محکم دریافت خواهد کرد و اکنون باید خود را برای دفاع در یک جبهه وسیع آماده کند.

سردار علی‌محمد نائینی معاون روابط‌عمومی سپاه پاسداران در مراسمی که ظهر امروز به‌منظور تجلیل از خبرنگاران از سوی سپاه استان قم برگزار شد، ضمن گرامیداشت سالروز شهادت شهید صارمی، اظهار کرد: خبرنگاران و فعالان رسانه در شرایط جنگی، کاری پراهمیت و مضاعف دارند چراکه علاوه بر حضور در رزم، روایتگر نیز هستند.

به گزارش فارس، وی با بیان اینکه امروز در جنگ ترکیبی هستیم که بخشی از آن جنگ شناختی است، تصریح کرد: خبرنگاران در این میدان نقش روایتگری و انعکاس واقعیت‌ها را برعهده دارند و رزمندگان میدان‌ها با روایتگری حماسی خبرنگاران وجود یک پشتوانه مستحکم را حس و درک می‌کنند.

سردار نائینی ادامه داد: امروز کار اصحاب رسانه و در راس آن‌ها خبرنگاران و تصویرسازان سخت و دشوار است چراکه امروز عصر جنگ روایت‌هاست؛ امروز ذهن‌ها، اراده‌ها و باور‌ها مورد هدف قرار می‌گیرند و محتوای تولیدی اصحاب رسانه مهم‌ترین سلاح برای مقابله و دفاع در این جنگ است.

رسالت اصلی اصحاب رسانه شناسایی روایت‌های جعلی و آگاهی‌بخشی است

معاون روابط‌عمومی سپاه با بیان اینکه در شرایط فعلی تخریب ارزش‌ها و تمرکز بر عوامل تهدیدکننده وحدت از جمله اهداف دشمن است، گفت: در این شرایط رسالت اصلی اصحاب رسانه شناسایی روایت‌های جعلی و آگاهی‌بخشی به جامعه در سریع‌ترین زمان ممکن است تا روایت‌های غلط و تحریفات دشمن جایگزین حق و حقیقت در افکار عمومی نشود.

وی با اشاره به وظیفه رسانه‌ها در مقوله امیدآفرینی اظهار کرد: در جنگ روایت‌ها تصویرسازی راویان اهمیت ویژه‌ای دارد، البته دشمن هم با شناسایی این مسئله در این زمینه چالش‌هایی ایجاد می‌کند.

رسانه‌ها با تصویرسازی صحیح از ایران حمله دشمن را خنثی کنند

سردار نائینی با بیان اینکه مسئولان و مقامات غربی وقتی از ایران یاد می‌کنند، ضمن تعریف و تمجید به نقش ایران در جهان و منطقه اشاره می‌کنند، ادامه داد: دررسانه‌های بیگانه، اما همواره ایران مورد حمله قرار می‌گیرد؛ اصحاب رسانه در جهاد تبیین می‌توانند این هجوم را با تصویرسازی صحیح از بین ببرند تا به افکار عمومی و نخبگان جهت‌دهی صحیح ارائه شود که اگر این امر صورت نگیرد روایت دروغ و تحریف کهمتأسفانه درگذشته هم تجربه کردیم جایگزین می‌شود.

معاون روابط‌عمومی سپاه با اشاره به ظهور رسانه‌های جدید ابزار کرد:درگذشته برای اطلاع‌رسانی از یک حادثه مردم منتظر روایت صداوسیما بودند، اما امروز شاهد رسانه‌های نوپدید هستیم و مردم بعضاً از این منابع خبر اخبار و اطلاعات را دریافت می‌کنند.

فعالان رسانه‌ای باید با علوم جامعه‌شناسی و عملیات روانی آشنا باشند

وی در ادامه به بیانات رهبری درباره اهمیت افکار عمومی اشاره کرد و افزود: رهبر انقلاب بار‌ها فرمودند که باید اعتماد افکار عمومی را با تبلیغ درست عملکرد‌ها به دست آورد؛ اعتماد مهم‌ترین سرمایه اجتماعی است و اگر آسیب دید مهم‌ترین سرمایه اجتماعی از دست می‌رود.

سردار نائینی تأکید کرد: امروز فعالان رسانه‌ای حتماً باید با مهارت‌های جامعه‌شناسی و عملیات روانی آشنایی داشته باشند تا بتوانند در جنگ ترکیبی پیروز باشند؛ در صحنه جنگ شناختی تصویرسازی غلط از راهبرد‌های اصلی دشمن است.

معاون روابط‌عمومی سپاه با اشاره به اهداف دشمن در جنگ ترکیبی گفت: در این جنگ دشمن به دنبال تضعیف روحیه مردم و تولید بدبینی نسبت به نهاد‌ها و دستگاه‌ها است؛ برای مقابله با دشمن در این جنگ اولین چیزی که نیاز است، باور آن است یعنی وقوع جنگ است چرا که در آن امکان تغییر هویت جامعه متصور است.

ترور شهید اسماعیل هنیه نقض قوانین بین‌الملل بود

وی با اشاره به وقایع اخیر منطقه گفت: متأسفانه شورای امنیت در حمایت از مردم مظلوم غزه و مقابله با رژیم صهیونیستی ناتوان است.

سردار نائینی ادامه داد: ترور شهید اسماعیل هنیه نقض قوانین بین‌الملل بود و متأسفانه در جوامع بین‌الملل کشور‌های عضو شورای امنیت به‌جای تعقیب مجرم از آن حمایت می‌کنند.

معاون روابط‌عمومی سپاه با بیان این‌که ترور اخیر شهید هنیه بخشی از یک جنگ ترکیبی بود، اضافه کرد: دشمن از عملیات‌های تروریستی خود در راستای اهداف پلید و روایت‌سازی غلط استفاده می‌کند؛ دشمن در این موضوع به دنبال فتنه‌انگیزی بود، اما شکست خورد.

جبهه مقاومت بعد از ترور شهید هنیه روزبه‌روز درحال توانمندتر شدن است

وی ادامه داد: دشمن تصور می‌کرد قدرت جبهه مقاومت و در راس آن‌ها در این مسئله حماس را می‌تواند تضعیف کند، اما برعکس شد و به لطف خدا جبهه مقاومت بعدازاین ترور نیز روزبه‌روز درحال توانمندتر شدن است.

سردار نائینی افزود: دشمن احمقانه تعرض کرد و پاسخ قاطع و محکم دریافت خواهد کرد و اکنون باید خود را برای دفاع در یک جبهه وسیع باید آماده کند.

وحشت و انتظارِ پاسخ همه سرزمین‌های اشغالی را فراگرفته است

معاون روابط‌عمومی سپاه گفت: امروز همه سیاست‌مداران غربی اذعان کردند که رژیم صهیونیستی به هیچ‌یک از اهداف خود نرسیده است؛ این رژیم می‌خواهد با ترور عقب‌ماندگی خود را جبران کند.

وی در پایان با بیان اینکه امروز وحشت و انتظار پاسخ همه سرزمین‌های اشغالی را فراگرفته است، عنوان کرد: چالش‌های رژیم صهیونیستی امروز و بعد از ترور شهید هنیه بیشتر و عمیق‌تر شده است.

منبع: fararu-763006

برچسب ها
نسخه اصل مطلب