جستجو
رویداد ایران > استان ها > گلستان > همکاری 30 وکیل نیکوکار برای مشاوره حقوقی مددجویان کمیته امداد گلستان

مدیرکل کمیته امداد گلستان خبرداد

همکاری 30 وکیل نیکوکار برای مشاوره حقوقی مددجویان کمیته امداد گلستان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گلستان از ارائه خدمات حقوقی ۳۰ وکیل نیکوکار به مددجویان گلستانی در سال جاری خبر داد.

عیسی بابائی افزود: کمیته امداد در کنار خدمات حمایتی و توانمندسازی، یکی از خدماتی که به مددجویان ارائه می‌دهد، بحث معاضدت حقوقی به خانواده‌های تحت حمایت است.

وی اظهارکرد: در سال جاری توسط واحد حقوقی این نهاد، 165 میز خدمت و مشاوره و رسیدگی به دادخواست و اظهارنامه به مددجویان گلستانی ارائه‌شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان با توجه به همکاری بیش از 3۰ وکیل نیکوکار با کمیته امداد استان گلستان بیان کرد: رفع مشکلات قضایی و حقوقی مددجویان یکی از خدمات قابل‌ذکر کمیته امداد به مددجویان تحت حمایت است زیرا بسیاری از این افراد به سبب مشکلات مالی قادر به استفاده از خدمات حقوقی وکلا نیستند، ازاین‌رو کمیته امداد با کمک وکلای نیکوکار درصدد رفع برخی از مشکلات حقوقی این قشر از افراد جامعه برآمده است.

بابایی با اشاره به اینکه میز خدمت حقوقی با هدف تسهیل ارائه خدمات حقوقی به مددجویان در این نهاد تشکیل‌شده است، عنوان کرد: میز خدمت حقوقی برای کمک به مددجویان در امور حقوقی و ارتقای سطح آگاهی آنان ایجادشده و مشکلات حقوقی، عدم توانایی برای احقاق حق و جلوگیری از پایمال شدن حقوق مددجویان تحت حمایت این نهاد از دلایل تشکیل آن است.

وی با توجه به ارجاع 140 مورد پرونده معاضدت قضایی به وکلا افزود: در هفت‌ماهه سال جاری کارشناسان واحد حقوقی 160 مورد خدمات حقوقی در بخش مشاوره حقوقی و میز خدمت به مددجویان گلستانی ارائه داده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گلستان تصریح کرد: مددجویان علاوه بر حضور در دفاتر کمیته امداد و میز حقوقی، می‌توانند با مراجعه به سامانه هوشمند امداد، درخواست خدمات حقوقی خود را ثبت و در همان سامانه پاسخ و مشاوره مورد نیاز خود را دریافت کنند.

 

 

 

برچسب ها
نسخه اصل مطلب