جستجو
رویداد ایران > رویداد > سیاسی > کاخ سفید: شدیدا نگران حملات اسرائیل به مدارس غزه هستیم

کاخ سفید: شدیدا نگران حملات اسرائیل به مدارس غزه هستیم

آمریکا از حملات اسرائیل به مدارس سازمان ملل در غزه «به شدت ابراز نگرانی» کرد.

آمریکا از حملات اسرائیل به مدارس سازمان ملل در غزه «به شدت ابراز نگرانی» کرد.

به گزارش شفقنا، رویترز نوشت: کاخ سفید اعلام کرد که در مورد حمله هوایی اسرائیل به محوطه مدرسه شهر غزه در روز شنبه که مقامات محلی دفاع مدنی می گویند حدود ۱۰۰ کشته برجای گذاشت، به شدت نگران است. این حمله وحشیانه از سوی کشورهای مختلف و همچنین اتحادیه اروپا محکوم شد.

سرویس اضطراری غیرنظامی غزه که دارای سابقه معتبری در مورد تعداد تلفات است، گفت که حدود ۱۰۰ نفر در حمله روز شنبه کشته شدند. اسرائیل مدعی شده حدود ۲۰ شبه نظامی در این مجتمع عملیاتی می کردند. حماس این ادعا را رد کرده است. ویدئوهای این حمله نشان می‌دهد که اکثر قربانیان زن، کودک و سالمند هستند و بدن‌های آنان به شدت متلاشی شده است.

درحالیکه کامالا هریس معاون رییس جمهور آمریکا نیز به این حمله واکنش نشان داده کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما عمیقاً نگران گزارش‌ها مبنی بر تلفات غیرنظامیان در غزه به دنبال حمله نیروهای دفاعی اسرائیل به محوطه‌ای که شامل یک مدرسه بود هستیم. واشنگتن برای کسب اطلاعات بیشتر با اسرائیل در تماس است.»

واشنگتن به دلیل حمایت نظامی خود از اسرائیل با انتقادهای داخلی و بین المللی فزاینده ای از جمله از سوی گروه های حقوق بشری مواجه شده است. حمله هوایی روز شنبه یک روز پس از آن انجام شد که سخنگوی وزارت امور خارجه گفت که ایالات متحده ۳.۵ میلیارد دلار برای تسلیحات و تجهیزات نظامی به اسرائیل کمک خواهد کرد.

کاخ سفید افزود: ما می دانیم که حماس از مدارس به عنوان مکان هایی برای تجمع و عملیات استفاده می کند، اما همچنین به طور مکرر و مداوم گفته ایم که اسرائیل باید اقداماتی را برای به حداقل رساندن آسیب غیرنظامیان انجام دهد.

این ابراز نگرانی درحالی انجام شده است که گفته شده اسرائیل با بمب‌های آمریکایی مدرسه تابعین را در غزه هدف قرار داده است.

منبع: etemadonline-670793

برچسب ها
نسخه اصل مطلب