جستجو
رویداد ایران > رویداد > علمی > با سرمایه‌گذاری حرکت اول، استراتژی و مدیران گروه دیجی‌کالا تغییر نمی‌کند

با سرمایه‌گذاری حرکت اول، استراتژی و مدیران گروه دیجی‌کالا تغییر نمی‌کند

شرکت «حرکت اول» با خرید نقدی بخشی از سهام گروه دیجی‌کالا، مالکیت ۴۰ درصد از سهام گروه دیجی‌کالا را برعهده گرفته اما بر اساس اخبار اعلام شده توسط طرفین این قرارداد، قرار نیست تغییری در استراتژی و ساختار سازمانی دیجی‌کالا ایجاد شود.

براساس بیانیه دیجی‌کالا درباره این سرمایه‌گذاری، حمید و سعید محمدی، بنیان‌گذاران دیجی‌کالا همچنان ۲۲درصد از سهام شرکت را در اختیار دارند و دو صندلی از پنج جایگاه اعضای هیات‌مدیره نیز در اختیار آن‌ها است.

همچنین بنیان‌گذاران و تیم راهبری دیجی‌کالا مدیریت اجرایی و راهبری شرکت، تدوین استراتژی کسب‌وکار و انتخاب مدیران ارشد را بر عهده خواهند داشت. ضمن این که هیچ سهام‌داری به تنهایی کنترل شرکت را در اختیار نخواهد داشت.

مذاکرات طولانی برای قرارداد برد - برد

مذاکرات میان طرفین این توافق از بهمن ماه سال گذشته آغاز و در نهایت به بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری انجام شده در تاریخ اقتصاد دیجیتال کشور منجر شد. حرکت اول بخشی از سهام بنیانگذاران دیجی‌کالا را نیز خریداری کرده و هم‌اکنون بیشترین مالکیت از سهام‌ گروه دیجی‌کالا را برعهده دارد با این حال تأکید شده این موضوع قرار نیست تغییراتی در استراتژی و مدیریت اجرای و راهبری گروه‌ دیجی‌کالا ایجاد کند. این موضوع که توسط طرفین قرارداد در بیانیه‌های رسمی خود اعلام شده حکایت از این دارد که بنیانگذاران دیجی‌کالا، مدیرعامل کنونی این مجموعه و سایر مدیران گروه دیجی‌کالا اعم از مدیران میانی فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا و شرکت‌های زیرمجموعه در سمت خود باقی می‌مانند و تغییری در ترکیب مدیران انجام نخواهد شد.

 این مساله نشان می‌دهد دیجی‌کالا به روند فعلی خود ادامه خواهد داد و قرار است با حضور سهام‌دار جدید، راه‌های توسعه و پیشرفت را برای این مجموعه و مدیران خود رقم بزند.

منبع: sharghdaily-939600

برچسب ها
نسخه اصل مطلب